Sjoket under motorn sitter med ett gäng skruvar bara. Minns inte dimensionerna rakt av, men inga som helst problem att komma åt eller så. Med lyft så blir det enklare än vad jag hade, som mekar liggande på garagegolvet med bilen på pallbockar......
När det gäller bromssköldarna så vill jag minnas att det räckte med ett "fulmeck" i form av en extra bricka i lite större format. Inget svetsande alls alltså.
Värmesköldarna som sitter runt grenrören. Känn på dem när motorn är kall. Sitter de det minsta löst så skramlar de... De går att svetsa fast eller ta bort.
/Claes
Kommer följa den här tråden med intresse!
Blir galen på skramlet som uppstod efter att jag bytte mellandelen i avgassystemet. Ska kolla värmesköldarna pronto.
Gammal tråd men vill ändå uppdatera lite.
Innerröret i min nya rostfria mellandel på avgassystemet hade släppt/gått av i båda ändar.
En annan orsak till skrammel kan vara den lilla vingen på vindrutetorkaren, på min hördes det bara när man flippade upp ljusen, fixas lätt genom att borra ur dom gamla pop-nitarna och sätta i nya, det finns svarta nitar om man letar runt lite (läs loppmarknader med tiokronorslådor).
Under grenröret finns en plåt som sitter med en L formad hållare mot blocket.
Den är utsatt för mycket värme och spricker, Sandèn bytte den till mig. Fiddligt men med lyft så går det.
Är det så att det låter när bilen är kall men tystnar när det blir varmt så har det mer avgasröret att göra.
Mina 5 öre.
/Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]