Det finns ett tjugotal tyngre i metall också.Karl Birgander wrote:Om det var större delen är jag ändå väldigt imponerad av din arsenal!
De mesta kommer från en ärvd snickarbod

Det finns ett tjugotal tyngre i metall också.Karl Birgander wrote:Om det var större delen är jag ändå väldigt imponerad av din arsenal!
Jag tror du vet att cambern ska vara åt andra hållet och det stämmer, det var inte nån pedagogisk bildgegge wrote:Tror cambern ska vara åt andra hållet
Kanske gör jag all injusteringen av cambern endast uppe på topplagringarna vid hjulinställningen, då blir det mest kläm-yta mellan spindel och fjäderben.Ragnar Joensen wrote:Skruvarna till camberjustering hade gärna varit fingängade, men är tyvärr inte det. Man får dra åt ordentligt.
Japp! För max "kundvagnseffekt" ska den tänkta förlängningen av fjäderbenet genom nedre kulled landa framför däckets kontaktyta.gtBen wrote:En Caster-fråga![]()
det är väl spindeltappen så långt fram som möjligt om man vill ha max caster när man skruvar dit bärarmarna?
Bengt
Det var lättare sagt än gjort med de nya bärarmarna och svarta powerflex. Dagens svordomar kom i samband med att jag försökte få dit skruvarna för bärarmarna över huvud taget, det flexar ingenting och jag vet inte hur caster blev. Imorgon blir det att lossa på skruvarna i bärarmarna och använda spännband för att få max möjliga caster.gegge wrote:Japp! För max "kundvagnseffekt" ska den tänkta förlängningen av fjäderbenet genom nedre kulled landa framför däckets kontaktyta.gtBen wrote:En Caster-fråga![]()
det är väl spindeltappen så långt fram som möjligt om man vill ha max caster när man skruvar dit bärarmarna? Bengt
... 924 GTR handboken. :OCédric wrote:KUl att det går framåt. Väldigt styva bussningar är en dålig kombination med den typ av framvagn vi har, snedställning av främre bussningen är ju en del av lösningen för att få till caster. En sak jag skulle vilja göra någon gång i framtiden är att göra en 924 GTR lösning med riktiga lager fram i plåtarmarna. Skulle nog bli både relativt enkelt att få till och episkt bra egenskaper.
Se bilden ur 924 GTR handboken
Efter att jag kollat närmare och såg att främre fästena för krängninshämmaren flexat lika långt fram som tidigare så gör jag inget försök att justera till än mer caster innan en riktig hjulinställning är utförd.gtBen wrote:Det var lättare sagt än gjort med de nya bärarmarna och svarta powerflex. Dagens svordomar kom i samband med att jag försökte få dit skruvarna för bärarmarna över huvud taget, det flexar ingenting och jag vet inte hur caster blev. Imorgon blir det att lossa på skruvarna i bärarmarna och använda spännband för att få max möjliga caster.
Bengt
Har du något bra skäl till kullager förutom nostalgiskaCédric wrote:KUl att det går framåt. Väldigt styva bussningar är en dålig kombination med den typ av framvagn vi har, snedställning av främre bussningen är ju en del av lösningen för att få till caster. En sak jag skulle vilja göra någon gång i framtiden är att göra en 924 GTR lösning med riktiga lager fram i plåtarmarna. Skulle nog bli både relativt enkelt att få till och episkt bra egenskaper.
Users browsing this forum: No registered users