Cédric wrote:Då känner jag spontant att det är dags att få ordning på bilen innan du börjar fundera på att lägga pengarna på diffbroms.
Självklart, grejorna ska lira ihop innan man hittar på mer. Jag vill ligga steget lite före om det kommer ut nån till salu. Jag såg quaifen när den kom men hade noll koll om dem då (och nu med), hade det varit en lsd hade jag slagit till. Sedan finns en S2-motor i tankarna och det finns en lämplig låda till salu att preppa och då dök tanken upp ...och på is är det aldrig fel med diffbroms.
Cédric wrote:vilka fjäderkonstanter
Ingen aning om fjäderkonstanter men jag har bra känsel i rövva. Bakdämparna är ställda på mittläge när den går som bäst, hoppas att det blir samma när de kommer på fram. De är körda i flera år på 944 och 951 så jag hoppas att det går att få till på min bil också ...annars får jag byta till några andra fjädrar
Cédric wrote:en 19mm justerbar krängare att ha bak
Jag har det men den gick inte bättre med den förra året, kommer att prova i år igen när det sitter LEDA fram också.
Cédric wrote:hjulvinklarna superviktiga
inställt, och kommer att ställas in igen när något förändrats
Cédric wrote:vettig cornerweight
har hittills bara gjort den genom bromsning och justering och igen igen igen, det gör skillnad och får bli lite seriösare när det börjar bli klart.
Cédric wrote:Tanken är ju inte att diffbromsen ska "laga" en usel setup, utan bilen ska ju vara välinställd först

Jag hjälper gärna till om du vill ha ett bollplank under tiden!
Jasså inte

, vem skulle komma på den iden
Jag behöver all hjälp jag kan få
Bengt