Får börja med att tacka för insläpp till detta forum och denna oas av samlad kunskap om dessa bilar!
Råkade impulsköpa en 924-84, bara för att den var billig.... Men billigt har ju oftast en baksida! Lilla gumman behöver kärlek, mycket kärlek! Inget snack om den saken, men det ska hon också få...
Nåja! Nu till mina första frågor (fler lär komma...

Bränsle accumulatorn har av tidigare ägare blivit utbytt till ett vanligt bränslefilter och bränslerör har delvis blivit ersatt av hydraulikrör och vanlig gummislang. Ser inget bra ut! Nu är frågan, kan man hänga dit en bränsle accumulator från vilken bil som helst som hade K-jet? Funktionen hos en accumulator måste ju vara lika på alla system?
När man googlar, läser och söker på K-jet verkar det vara ett system som behöver en del underhåll. Bland annat detta med systemtryck och styrtryck. Såg en film där det verkade vara förhållandevis enkelt att justera, men när jag tittar på mitt "bränslehuvud" (eller vad det heter) ser det inte lika ut. Jag har ingen justerskruv för systemtryck på samma vis som filmerna visar. Har jag ett budgetalternativ? Hur många modeller finns det och kan jag hitta info om just mitt system någonstans?
Hoppas någon kan tolka mitt svammel...
//Kliffordsson