Gaz Gold användare
- Peedster
- Addict
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
Re: Gaz Gold användare
Bifogar lite bilder från burken.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
- Karl Birgander
- Addict
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
Fram-övre: Fick du ingen liten distans till den? Följer ofta med. Detta är ett problem när man kör med std-topplagringar och mindre problem med andra.
Bak-övre: de flesta med coilover av eftermarknadsmodell kör utan torsionsstavar, då kan man kapa bort hela den klumpen som skruven håller och även "svärdet" som klumpel håller. Var distanserna för övre fäste olika tjocka? Kan du montera den tjocka så att du flyttar dämpare mer mot mitten? Du får nog mindre skav också om du sätter hjälpfjädern nertill, den kommer röra sig mer.
Bak-nedre: Jag köpte nya skruva till nedre så de iaf är nya och av bra kvalitet. Inte lätt att hitta och inte billiga.
Bak-övre: de flesta med coilover av eftermarknadsmodell kör utan torsionsstavar, då kan man kapa bort hela den klumpen som skruven håller och även "svärdet" som klumpel håller. Var distanserna för övre fäste olika tjocka? Kan du montera den tjocka så att du flyttar dämpare mer mot mitten? Du får nog mindre skav också om du sätter hjälpfjädern nertill, den kommer röra sig mer.
Bak-nedre: Jag köpte nya skruva till nedre så de iaf är nya och av bra kvalitet. Inte lätt att hitta och inte billiga.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Cédric
- Addict
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
Lägg brickor mellan topplagringen och tallriken, fungerar kanon 

924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Peedster
- Addict
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
Tack för svar!
Följde inte med någon distans till fram tyvärr. Får kanske använda mig av bricktaktiken just nu men tänkte beställa Gaz topplagringar ändå.
Bak övre: Distanserna för bakre var i 2 modeller, en lite kortare och en lite längre. Jag satt den längre mot utsidan/hjulhus för att just skjuta dämparen mer mot mitten men in tillräckligt. Skulle kunna slipa ner den kortare distansen lite till och sätta brickor på den andra sidan för att offseta den ytterligare 5mm kanske.
Ändrar så hjälpfjädrarna sätts nedåt istället!
Bak nedre: Ok ja nya bultar skadar inte, ska ta och fixa det. Vilken kvalitet bör jag köra?
En fråga ang gängen i bärarmen. Hur långt in ska de börja? Hos mig ser det ut som att gängen börjar ca 20mm in i hålet.
Ser det annars korrekt ut med bricka/distans/lager/distans/bricka?
Med vänlig hälsning Peter
Följde inte med någon distans till fram tyvärr. Får kanske använda mig av bricktaktiken just nu men tänkte beställa Gaz topplagringar ändå.
Bak övre: Distanserna för bakre var i 2 modeller, en lite kortare och en lite längre. Jag satt den längre mot utsidan/hjulhus för att just skjuta dämparen mer mot mitten men in tillräckligt. Skulle kunna slipa ner den kortare distansen lite till och sätta brickor på den andra sidan för att offseta den ytterligare 5mm kanske.
Ändrar så hjälpfjädrarna sätts nedåt istället!
Bak nedre: Ok ja nya bultar skadar inte, ska ta och fixa det. Vilken kvalitet bör jag köra?
En fråga ang gängen i bärarmen. Hur långt in ska de börja? Hos mig ser det ut som att gängen börjar ca 20mm in i hålet.
Ser det annars korrekt ut med bricka/distans/lager/distans/bricka?
Med vänlig hälsning Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor