Arbete pågår sporadiskt, det är ju rätt tidskrävande mekande. Har iaf hunnit konstatera vad som är fel på kopplingen, lamellen håller på att rasa i bitar, tur att jag hittade det i tid. Vet att en del från 944spec racingserien också har haft problem med dom här lamellerna, den nya verkar vara av helt annan design, får hoppas det är till det bättre.
nu är det samla fler delar som gäller, packningar, packboxar, slangar, rör, skruvar, muttrar osv osv, tusenlappar rinner iväg fort

Men snart ska det ihop, vilket ska bli kul! Svänghjul är hos ultra motors för svarvning och balansering, tar det säkra före det osäkra.
Hittade också varifrån mitt oljeläckage kom från, oljereturen har haft en spricka i sig som legat och sipprat ut olja, har ett annat rör preparerat redan som ska på. funderar på att även plocka av sumpen för inspektion och omtätning när allt ändå är av
Gamla turbon var fortfarande i finfint skick, så den blir bra att ha som backup, grenrör osv mår fortfarande fint trots hård körning. Blir en del rengöring och puts när allt åker ihop, blir lite smutsäckligt efter ett par år i tjänst..
ny vs gammal lamell
trött lamell, den va inte särskilt sliten i övrigt
lånade en setrab som jag måttade lite med, ska monteras på ordinarie plats är tanken, blir nästan dubbla kylaren, men luftflödet är ju kompromissat en hel del där bakom.
trött oljerör, troligtvis gick sprickan upp mer när jag monterade av röret.