Är det någon som har tändkablar och tändhatt till 944 -88 för en billig peng.
Nya är de så förbenat dyra och jag är inte säker på att det är dessa som gör den lite svår startad just nu.
Skick och pris tack!
Matsen
Tändkablar o hatt
- matsen
- Turbo-Poster
- Telefon: 0705380159
- Bilmodell: 924 turbo Rally
- Årsmodell: 1979
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Re: Tändkablar o hatt
Köp nya. Det här känns lite dom att köpa begagnad motorolja.
Det är f.ö. troligen inte tändkablarna som gör motorn svårstartad.
Det är f.ö. troligen inte tändkablarna som gör motorn svårstartad.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
- matsen
- Turbo-Poster
- Telefon: 0705380159
- Bilmodell: 924 turbo Rally
- Årsmodell: 1979
Fast jag har ingen gnista o den tuggar bara.
Går jag fram och rycker i kablarna och i hatten och försöker igen så hoppar den igång direkt. eller inte. Det är det som är problemet just nu. O sen går den på tre ibland, ibland två och ibland på alla.
Ska byta stift igen men det var inte många mil sen sist. Kan det inte va tändkablarna osv?
Går jag fram och rycker i kablarna och i hatten och försöker igen så hoppar den igång direkt. eller inte. Det är det som är problemet just nu. O sen går den på tre ibland, ibland två och ibland på alla.
Ska byta stift igen men det var inte många mil sen sist. Kan det inte va tändkablarna osv?
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Att fyra tändkablar går sönder samtidigt och sedan, efter att du ryckt i dom, börjar fungera igen låter osannolikt. Möjligen kan det gälla för kabeln mellan spole och fördelaren och i de fallen när den inte går på alla cylindrarna. Men min gissning är att du har ett glapp till någonting annan som sitter i närheten
Testa att köra motorn i totalt mörker. Alla bilens lampor ska vara släckta och så vidare. Är tändkablarna dåliga så kommer du se hur det gnistrar lite här och var vid motorn.
Tändkablar är i mina ögon en slitdel som bör bytas var tionde eller var tjugonde år vare sig det behövs eller ej. Gärna tillsammans med lock och rotor och eftersom du tänkt tanken är det nog tio eller tjugo år sedan de var nya.
Testa att köra motorn i totalt mörker. Alla bilens lampor ska vara släckta och så vidare. Är tändkablarna dåliga så kommer du se hur det gnistrar lite här och var vid motorn.
Tändkablar är i mina ögon en slitdel som bör bytas var tionde eller var tjugonde år vare sig det behövs eller ej. Gärna tillsammans med lock och rotor och eftersom du tänkt tanken är det nog tio eller tjugo år sedan de var nya.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...