Dessa har dessutom feta spacers redan

Punkt 4: kan vara spricka/läckage i oljekylhuset om det är ner under ettans avgas!Sebastu wrote:Nu har det varit jul och det finns lite mer tid med porschen.
Sch0nning lånade ut ett DME till mig, och det hjälper ju!
Det blev bättre när jag testade med det, så jag ska köpa ett nytt från Utzon och byta. Tack för lånet Sch0nning! Du får den nya från utzon så slipper du ha ett som jag använt
Men: Det andra problemet är kvar. Det låter inte som det ska, och den går inte som den ska.
Symptom:
1: Svår att starta. Det tar ett tag, det pangar från avgaset, den hostar, men går till slut igång. Oavsett kallt eller varmt.
2: Det låter konstigt: Jag tycker att det låter som om den suger luft någonstans ifrån, det låter som ett sugande ljud vid topplocket när motorn går.
3: Efter några minuter på tomgång så klarar den inte att hålla igång sig själv. Tomgången går ner från 1500 till 600 och till slut dör den.
4: Det ryker från strax under grenröret. Det kan vara något så enkelt som smuts. Men det slutar inte och det tilltar allt eftersom motorn blir varm. Det slutar ganska snart efter att jag stänger av (alltså inte smuts?) och det luktar inte avgas. Vattenånga?
Tankar:
A: Kan topplockspackningen ha gått? Jag har en hemma, är den svår att byta?
B: Luftmassemätaren har jag trott förut. Den ska kollas.
C: Gremlings?
Users browsing this forum: No registered users