Spelar ingen roll i vilken ordning de sitter på bränslehuvudet. Enda bra sätter att testa är att bygla relät. Då går pumpen konstant. Bilen behöver inte vara igång. Sen lyfter du bränslevågen och har spridarna nerstuckna i varsin genomskinlig flaska. Då ser du om finfördelningen från spridarna är bra och du ser hur mycket var och en flödar.
Mvh
Skickat från min iPhone med Tapatalk
924 startar och går i 4 sekunder
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
924 startar och går i 4 sekunder
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Re: 924 startar och går i 4 sekunder
Risken är att det inte blev riktigt tätt i bränslehuvudet när du plockade isär det. Det räcker att du vänder membranet åt fel håll för att det inte ska fungera riktigt. Men som sagt börja med
Att kolla spridarna när dom sitter på plats..
Att kolla spridarna när dom sitter på plats..
-
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2016-09-02 16:21:35
- Telefon: 0722207200
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: 924 startar och går i 4 sekunder
Kommer knaplt någonting alls... min skutsats är att den tappar tryck för att det inte är tätt i bränslehuvudet. Kollade runt lite och såg att ett nytt bränslehuvud skulle gå på några tusenlappar, plus nya spridare... Tänkte höra en fuling och ta bränslehuvudet från en b230E och se hur det lirar tillsammans med volvons spridare. Någon som testat innan? Några tips på hur man ställer bränsletrycket m.m?
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
924 startar och går i 4 sekunder
Vad jag hört så ska egentligen de flesta bränslehuvudet fungera. Jag har sett lösningar där dom satt ett bränslehuvudet från en 6 cyl motor och pluggat 2 portar. Även Saab körde med Bosch K-jet. Bäst och säkrast är ju att ta ett som är original. Lägg ut en köpes annons? Jag har några bränslehuvuden men kan inte garantera att de funkar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
-
- NA-Poster
- Posts: 19
- Joined: 2016-09-02 16:21:35
- Telefon: 0722207200
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: 924 startar och går i 4 sekunder
tänkte inte på att man kunde plugga portarna! dethär med k jetronic blir ju bara mer och mer logiskt... något sådant hade aldrig fungerat på elektroniskt... tack för tipset!
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Re: 924 startar och går i 4 sekunder
Om du tittar lite längre ner i "allmänt" så finns det en tråd som jag skapat som heter mäta bränsletryck..
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]