Nu var det länge sedan som det var en uppdatering! Men vi har inget garage och det har inte vart bra väder utomhus men nu kan vi äntligen sätta igång igen!

Vi har inte startat motorn ännu... Vi har nämligen beställt ett Weber 45 förgasarkit!!!

Det vi har gjort iallafall är att vi har bytt bromsskivor! De såg alldeles för ruttna ut.











Riktigt fult!

Lite snabblack med svart färg!















Bättre


Men en annan mycket intressant grej. Vi fick nämligen möjligheten att hämta en GRATIS Porsche 924. Det kan man ju inte tacka nej till. Vi misstänkte såklart att det skulle vara en rostholk.
Såhär såg den ut när vi hämtade den!


Men vi fick en liten chock. Riktigt fin i karossen för att vara en 77-a! Även undertill så ser den fin ut.





Motorn är komplett och ska enligt förra ägaren fungera perfekt.

Men varför fick vi den gratis? Jo... Det har hänt en liten grej inuti...




Hela instrumenthuset har brunnit och det är aska i hela bilen. Synd med en så rostfri kaross. Tankarna har gått om vi ska ta reservdelar och skrota den eller fixa den för att sedan sälja och finansiera vårt huvudprojekt!
Vi bestämde oss för att montera bort allt för att se hur illa det verkligen är och om det går att rädda.

Det är väldigt mycket stereoprylar installerade som vi misstänker är orsaken....





























Vi har ett gammalt tändlås över från den första vita Porsche 924an som vi skrotade! Vi monterar dit det och skarvar om alla brända kablar! Vi har ingen aning vart det mesta ska sitta men först drar vi det som behövs för att starta motorn!










Innan start gör vi en standardservice. Byter olja, filter, kylarvätska. Samt installerar en termostat som var borttagen!











Efter några körningar med startmotorn så startar den upp wohoo!

https://www.youtube.com/embed/UuzVg0JH1wU
Då kan kan man ju lätt säga att detta är ingen bil man kan skrota bara sådär! Vi behöver nu lista ut vart alla kablar ska sitta. Ett problem vi har är att det är typ 1000 kablar som ska in i tändningslåset och det är inte märkt på något sätt!
En annan grej är att bränslepumpsreläet blir kokhet och ryker lite. Vi har ett annat bränslepumpsrelä men den som sitter i bilen har en inbyggd säkring men den andra har inte det...
Vi måste också hitta en ny framruta för den sprack när det brann.