Har dessa på min bil just nu. Är i valet och kvalet om jag ska behålla dem på eller byta till de andra fälgarna jag skaffat. Var inte så förtjust i Compomotivefälgarna från början men de har på sistone vuxit i mina ögon. Ska ärligt erkänna att jag har rätt dålig koll på Compomotive, men har förstått att det är riktiga 16" splitfälgar med skruvar och allt.
Anses dessa fälgar vara bra (för sin tid)?
De du har där är snygga varianter på kryssekertemat. Look från tidigt 80-tal. Liknar CX500, men vad står det på baksidan? Var väl tillbehörsfälg på bla Lotus Esprit
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
De du har där är snygga varianter på kryssekertemat. Look från tidigt 80-tal. Liknar CX500, men vad står det på baksidan? Var väl tillbehörsfälg på bla Lotus Esprit
På baksidan står det cx600 om jag inte ser helt fel. Annars står det inte så mycket mer förutom Compomotive och "-5". Undrar vad det sistnämnda står för. Ja de är rätt tuffa trots allt. Intressant hur tunn "skivan" är ändå. Får känna efter hur bilen ser ut med de andra fälgarna (Azev A), blir en uppsättning hjul till salu så småningom hursomhelst
Hade trott att "-5" hade stått för ET, men då det är splitfälgar med lösa fälgbanor behöver inte det stämma.
Delikat problem, Azev är snygga de med. Vilket stuk vill du ha, tidigt 80-tal eller tidigt 90-tal?
Trist när det inte lirar riktigt som man tänkt sig. Det är fördelen med de Compomotive som sitter på. De sitter som en smäck utan spacers. Iaf fram, har inte hunnit kolla baktill. Men den yttre fälgbanan är iaf bredare på bakfälgarna. Vet inte om fälgen i sig är bredare.
Ja visst är det ett lyxproblem Tycker nog Azev är lite snyggare, speciellt på en mörk bil. Men har inte ens börjat laborera med att sätta dit dem (fel ET). Mycket annat som behöver fixas på bilen innan och mektiden är minimal pga långt avstånd till bilen.
Cédric wrote:Röstar definitivt på compomotivefälgarna, Azev ser lite cheesy 90tal ut
Va??!! Tror att jag förstår vad du menar, men tycker ändå att en snygg 5-ekrad fälg med rätt proportioner (som Azev a) är något av det snyggaste!
Eller se det så här, väljer jag Azevfälgarna så kommer en uppsättning Compomotivefälgar snart vara till salu. (Tyvärr inte min bil på bilden)