För några dar sen var det kvällskörning på sviestad. Hade inte rört bilen sen Mantorp, men gjorde en snabb översyn på olja och att inget satt löst och åkte till sviestad.
Var där i god tid så hann med besiktning av bilen och lite snack innan det var dags att åka ut på banan vid 17-tiden.
Det var blött, men på väg att torka upp, vilket gjorde det lite spännande med kalla gamla r-däck. Det började torka upp rätt fort och strax hamnade jag bakom gtbens 924s där vi åkte i samlad trupp en stund (bland annat bromsade vi på oss samtidigt efter rakan och fick köra rakt fram i rondellen).
På startrakan släpptes det ut en motorstark bil framför oss, Bengt hann förbi, men jag hamnade sida vid sida in i vänstern och fick ett konstigt spår. Bilen släppte på ett väldigt märkligt sätt med framhjulen, vilket jag inte hade förväntat mig. I torparn innan rakan släppte det igen. Tog det halvsakta på rakan och i rondellen släppte det helt oväntat igen, som att jag hade grepp som plötsligt försvann. Tog ett långsamt varv och linkade in i depån eftersom jag trodde jag hade olja eller kylväska som läckt på ena däcket.
Hittade inget så efter en stund skulle jag och Bengt ut och rejsa igen, Bengt drar iväg och jag ska backa ut, men kommer ingenstans.... Trodde bromsarna (eller handbromsen) bränt fast så försöker köra loss det men det bilen står still.
Efter att lyft bilen för felsökning upptäckte jag att ena styrstaget var av, helt av! Däcket stod därför snett och låste bilen, detta hade kunnat gå riktigt illa, men jag hade en jäkla tur helt enkelt. Måste suttit fast lite ända tills jag svängde tvärt in till parkeringen, för nu gick det inte ens att rulla bilen.
Styrstagen är inte ens ett år gamla och jag har inte varit av banan eller något sådant.
Den lilla glädje jag hade i det hela var att jag har väldigt nära hem och att Bengt var jättesnäll och lånade ut sitt släp och dragbil så jag kunde köra hem bilen och dumpa av den i garaget.

Där står bilen och skäms tills jag hinner plocka bort styrstaget och se vad som hänt. Det är inte så enkelt att den gängat ur sig tyvärr, något hade gått sönder.
Stort tack till alla på sviestad som hjälpte mig putta bilen, och som sagt framför allt till gtben som räddade kvällen.