Undrar om det är samma bedrägerisida som försökte sälja en 968 för runt 300 också?
Någon kanske ska förklara för dom att det inte finns någon Turbo S från 1991.
Står ingenstans att det är en Turbo S..
Företaget är ett seriöst och bra företag, men jag tycker att priset väldigt högt.. Dock kul om priserna går upp, men så här mycket?
Nej det gör inte det nu eftersom jag skrev till blocket och förklarade det så det har blivit borttaget.
Hur kan det vara ett seriöst och bra företag när man hittar på nån fantastiberättelse om sin bil och sedan sätter ett pris 3 gånger högre än normalt marknadsvärde?
Ligger en annan 944 Turbo till salu också med nån fantastiberättelse för 265.000 kr. Spelar liksom ingen roll vad dom skriver, ingen kommer betala så mycket pengar för en 951a.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
robinkjellstedt wrote:
Står ingenstans att det är en Turbo S..
Företaget är ett seriöst och bra företag, men jag tycker att priset väldigt högt.. Dock kul om priserna går upp, men så här mycket?
Nej det gör inte det nu eftersom jag skrev till blocket och förklarade det så det har blivit borttaget.
Hur kan det vara ett seriöst och bra företag när man hittar på nån fantastiberättelse om sin bil och sedan sätter ett pris 3 gånger högre än normalt marknadsvärde?
Ligger en annan 944 Turbo till salu också med nån fantastiberättelse för 265.000 kr. Spelar liksom ingen roll vad dom skriver, ingen kommer betala så mycket pengar för en 951a.
Sen när blev det förbjudet att begära fantasipriser? Hur vet du att ingen kommer att betala det priset? För övrigt, är priset högre än vad någon är beredd att betala så kommer det att reglera sig själv.
Det är upp till köparen att läsa på och bilda sig en uppfattning om vad de tycker är ett rimligt pris.
Last edited by Maxx on 2016-03-26 20:45:38, edited 1 time in total.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Hallén wrote:Jo runt 100k hade nog varit mer rimligt dock inget större utbud just nu.
Fina originalbilar är mycket efterfrågade och svåra att få tag på. Den i Jönköping ligger något högt i pris men han får garanterat över 200' Tiden är förbi när man kunde köpa till reapris i Sverige för att sedan exportera till kontinenten och priserna börjar jämna ut sig.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Har inte sagt att det är förbjudet. Jag sa att det är oseriöst av ett företag att göra så. Skulle någon stackars sate gå på det där dom skriver så är han grundlurad. Men vi har uppenbarligen olika åsikter om sånt.
Oavsett vad priserna står i tror jag fortfarande att det kommer vara mycket svårt att få dom pengarna för en 951a. Att sätta ut en annons för ett pris är en sak, sen att få den såld är en annan.
Känns också lite märkligt t.ex. att de vanliga 944orna inte stigit i värde i princip alls, medans en 951a isåfall skulle ha 5-6 dubblat sitt värde på 2-3 år. Dvs en 951 skulle isåfall vara värd nära 10 gånger så mycket som en vanlig 163 hästars 944.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Priserna på 944 turbo har gått upp cirka 30% per år de senaste två åren. Har dålig koll på vanliga 944:or men en koll på Mobile och Autoscout tyder på att 944:or har gjort detsamma.
Tror att vissa ägare har dålig koll på aktuellt prisläge och riskerar att sälja sina bilar för billigt!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
Det var många ute för 50 -80k förra året. Och några för +100k. Möjligt att de stigit i värde, men några +250 tror jag inte på. Det här handlar om att man tittar på utvecklingen på 911 och tar sig en rövare... Lite tråkig utveckling tycker jag.
jesper wrote:Det var många ute för 50 -80k förra året. Och några för +100k. Möjligt att de stigit i värde, men några +250 tror jag inte på. Det här handlar om att man tittar på utvecklingen på 911 och tar sig en rövare... Lite tråkig utveckling tycker jag.
Nja, många var nog inte till salu förra året till de priserna. Som jag skrev ovan så säljer en del ägare sina bilar alldeles för billigt för att de helt enkelt inte vet vad bilarna är värda. Jag hade den turen när jag köpte min GT3 förra året för 445' och gick tyvärr i samma fälla när jag sålde den 3 månader senare för 555', kunde fått betydligt mer!
2014 köpte en kompis en 944 turbo för 68' och såldes nästan direkt till Tyskland för 180'. Kan bekräfta att bilar sålts för över 250' så de bilar som ligger ute till salu nu inte har satts ut för några fantasipriser. De svenska priserna är på väg att komma ikapp de europeiska när det gäller 944 turbo. I USA ligger priserna klart lägre och trots att dollarn står högt lönar det sig att importera. De bilarna står dock något lägre i pris efter import så man får inte lura sig själv och tro att man gör ett klipp!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
Varför skulle inte 951:an kunna öka i värde? Min kompis köpte en 993 TT för 10 år sedan för kanske 500-600K och sålde den för över 1,2 MSEK i våras.....kan ju gå in och köpa en sprillans ny 991 GT3 för de pengarna. Sanslösa pengar men marknaden för Porsche just nu är ju helt vansinnig, vem fasen ger så mycket pengar för 993:a ? Inte roligare bil nu än vad den var när den kostade 500-600K.
Givetvis måste bilarna vara i mycket bra skick och helst samtidigt i originalskick.
Björn Nilsson wrote:Min kompis köpte en 993 TT för 10 år sedan för kanske 500-600K och sålde den för över 1,2 MSEK i våras.....kan ju gå in och köpa en sprillans ny 991 GT3 för de pengarna. Sanslösa pengar men marknaden för Porsche just nu är ju helt vansinnig, vem fasen ger så mycket pengar för 993:a ? Inte roligare bil nu än vad den var när den kostade 500-600K.
Just 993 är väldigt eftersökta eftersom det är den sista luftkylda 911an. Att det nu dessutom rörde sig om en turbo drar ju inte direkt ned priset... Visst kan man få en sprillans ny 991 för de pengarna, men för den som söker efter en gammel-bil gäller det att hitta rätt exemplar, då är det inte bara att gå in på en web-sida, peka och klicka på vilka alternativ man vill ha för att sedan beställa och vänta på att din bil tillverkas.
Det är nog tur att de flesta av oss inte tycker att de bilarna är värda så mycket pengar. Om det vore flera som var villiga att betala skulle priset stiga ännu mer, tillgången är ju begränsad.