Under en liten vända denna fina dags så hände något jag inte vart med om förr. Backspegeln rasade ner.
Limning pågår. Hopppas det sitter kvar så den inte rasar igen.
Hittade en spricka i glaset. Men den kanske har vart där innan. Men tror inte det. Hur som så sitter det ju en trevlig liten dekal där och täcker upp lite lagom
Nu på kvällen så bytte jag bussningarna till växellänkaget. De var inte så slitna som jag trott (hoppats på).
Började mecka och kom snabbt fram till att det inte kommer ta så lång tid..
Isär tog 3minuter. Sen att få ihop det med bladfjädrarna blev det lite klurigare. Efter 25minuter gav jag upp utan att fått ditt låsningarna. Gick och åt. Sen började jag igen och efter 2minuter var det klart.. Självklart med musik den här gången. Blev Roland Cedermark. På kassett såklart.
I helgen blir det höger styrledsdamask. Där vet jag iaf hur jag ska göra så det lär inte ta så lång tid..
fälgen wrote:När jag bytte fick jag problem ett tag med att luckan öppnades om vägen var skakig, det blir mycket mer noggrant men justeringen av låset
Detta hända mig på väg ut från däscksparkar träffen här i söderort, på väg ut från parkeringen fick jag en jätte spoiler på bilen bakluckan upp och tankarna på vad vi hade tittat på i skuffen började snurra.....vi tittade aldrig där så ingen anledning att hoppa upp
Porsche 951 -88 BlackOnBlackOnBlackShoes - Vardagsräcer
Toyota Supra MkIII -89 ShiningWhite - Stulen och utbränd
fälgen wrote:När jag bytte fick jag problem ett tag med att luckan öppnades om vägen var skakig, det blir mycket mer noggrant men justeringen av låset
Detta hända mig på väg ut från däscksparkar träffen här i söderort, på väg ut från parkeringen fick jag en jätte spoiler på bilen bakluckan upp och tankarna på vad vi hade tittat på i skuffen började snurra.....vi tittade aldrig där så ingen anledning att hoppa upp
Jo det där med bakluckor somåker upp har jag vart med om. På Blåbäret så åkte bakluckan upp när man hade däck på taket. Tog ett tag att lösa på ett vettigt sett (åkte Stockholm-Knutstorp). Men efter att behövt att stanna på varje avfart mellan Stockholm och Nyköping så ledsnade jag och tog ett spännband och spände mellan takräcke och bogserögla..
Jag har ännu inte kört något med de nya gasfjädrarna, dock lär problem märkas då jag kör på en hel del dåliga vägar. Överväger att byta tillbaka till en gammal iaf, så trögt att stänga. Fast de kanske blir lite mjukare ganska fort.