tsc.sundsvall wrote:1. jag har byggt ett par bilar förut främst då jobba med plåt då jag är plåtslagare och lackerare
Ser inga problem för dig att hänga på 944 skärmar både fram och bak i så fall, du har säkert både kunskap och verktyg tillgängligt. Var 924an dessutom lite kass innan så varför inte.
Men hade du inte haft erfarenheten och kunskapen så hade jag hållit med Bobo om att det vore bättre köpa rätt bil på en gång.
vad mer är det som skiljer 924 mot 944 kaross mässigt förutom skärmarna????
sorry för dom dumma frågorna men det e som sakt första gången alls jag ens tittar på en Porsche
Jag hade definitivt letat upp en 944 85b eller senare som start på ett projekt. Du hamnar mer rätt när det gäller hjulupphängningar/bromsar/drivlina. Dessutom är det den nya instrumentpanelen/framrutan som gör att bilen känns mer modern.
Varför inte turboladda orginalmaskin, bevisligen tål den ju rätt mycket mos. Jag skulle inte göra motorbyte om jag hade effektmål under typ 300hp..visserligen kräver det ju lite insats med modernt sprut och turbo, men det finns flera som plockat mycket mos ur maskin..
ja nu kan man ju ta bort denna tråd
bestämde mig att slå till på en 944 med volvos turbo motor i.
men då kommer ju nästa fråga det står 120kw i reg papperna
vad inebär det att det för en orginal bil??