När väl motorn startades upp så gick den rätt fett.....0,82-0,83 lambda..utan någon synbar anledning. Har gått igenom alla vakuumslangar, tändkomponenter, kamsintällning mm men inte hittat felet. När jag kollar vakuumet i insuget ligger jag på -46 kPa men tyvärr har jag aldrig dokumenterat vad jag hade innan jag bytte topp, grenrör, insugspackningar.
Om jag har läckage på insugssidan så påverkar det absolut vilken bränslemängd jag släpper på, vakuum -50 kPa och lägre så hoppar Haltechen över till nästa bränslestapel och mängden minskar. Det slutade med att jag för varven 1000-2500 helt enkelt sänkte allt bränsle under vakuum. Sen tar ju överladdningen över och då är förhoppningsvis "felet" så litet att det inte spelar någon roll. Men det är ju lite drygt med att ändra i mappen utan att riktigt veta varför....

Jag kan ju ha fått motorn tätare på insugssidan med nya packningar. Ska nog försöka trycksätta insuget och leta läckor.
Har också köpt på mig en 944S-motor för att kunna bygga 2,5L-16V i vinter, ska bli kul med ett motorbygge för det har jag aldrig testat innan

Målet är att få ner laddtrycket lite så det stressar motorn mindre med bibehållen effekt.....eller lite till
/Björn