Blinkersretur

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Blinkersretur

#1 Post by djungel-Jim »

Jag har en del problem med att inte blinkersen vill gå tillbaks automatiskt när man svängt. Troligtvis blev något fel när tidigare ägarna bytte ut ratten till en momoratt. Är sådant lätt att fixa?

När blinkersen är påslagen är det också väldigt svårt att höra klickandet - ska det vara så?
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
skillz
Turbo-Poster
Posts: 457
Joined: 2005-06-21 01:07:51
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

#2 Post by skillz »

Hej Jim!
Själv har jag ett väldigt tyst klickande när man slår på blinkersen, inget man direkt hör.

Ja, det är relativt lätt att fixa. Dock är jag inge vidare på att förklara, så överlåter det till någon annan.
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.

CBlue
S-Poster
Posts: 123
Joined: 2004-10-01 04:05:20
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Mariehamn/Södertälje
Contact:

Blinkersfjadern?

#3 Post by CBlue »

Jo det ar ganska latt att fixa men valdigt pillrigt iaf om det ar samma fel som det vart pa min ratt nar jag stallde in den eftersom den fastsatt snett nar jag kopte min bil. Kommer inte riktigt ihag vart men det ska vara en fjader mellan tva sma svarta plast pinnar som gar i ett spar och fjadrar tillbaks blinkersen pinnarna rammlar latt in i sparet dem sitter sa att man maste tabort ratten for att komma at den tyvar sa ar jag i england och kommer inte tillbaks till bilen foran i agusti sa att jag kan ta bilder har inte heller verkstads handboken har sa att jag kan kolla om det finns nagra bilder. problemet ar att det ar en viss risk att forra ageran tappat bort fjadern for jag tror inte att den gick att satta dit den nar plast piggarna bak in sparet men det kan handa att dem bara hamnat fel och fortfarande sitter kvar men det ar hur som helst dar felet antagligen sitter ledsen att jag inte unde vara till mer hjalp men om satt upp en ny post om du loser det annars kollar jag upp det nar jag kommer hem.

MVH Mattias

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#4 Post by DLS »

Det beror på att blinkersarmen är sliten eller att piggen som sitter i rattnavet är för liten,smal (så var det i mitt fall).

Det fixar man enkelt med endera krympslang eller tejp på piggen så att den blir lite tjockare.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Isse
Turbo-Poster
Posts: 470
Joined: 2004-11-02 09:18:48
Bilmodell: 944
Location: Göteborg/Norrköping
Contact:

#5 Post by Isse »

Har du tur så är det den platta (som sitter i anslutning till kontaktskenan för tutan) som är av (sitter bakomratten). Den petar på den vita plastarmen som sitter mellen de fjädrar som CBlue beskriver och gör att den går till neutralläge. När jag kollade på min kontakt så tycker jag den är skrämmande lik de som sitter på äldre modellerna av WV speciellt LT 31:ans. OBS min är dock en 83:a
Mvh Ismael Frisk
Motto: Keep it Basic!

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#6 Post by djungel-Jim »

Tack för alla tips! Bilen är tyvärr på verkstad just nu så jag får kika lite närmre när jag fått tillbaks den
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users