Jag har en del problem med att inte blinkersen vill gå tillbaks automatiskt när man svängt. Troligtvis blev något fel när tidigare ägarna bytte ut ratten till en momoratt. Är sådant lätt att fixa?
När blinkersen är påslagen är det också väldigt svårt att höra klickandet - ska det vara så?
Blinkersretur
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Blinkersretur
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
- skillz
- Turbo-Poster
- Posts: 457
- Joined: 2005-06-21 01:07:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Haninge
- Contact:
Hej Jim!
Själv har jag ett väldigt tyst klickande när man slår på blinkersen, inget man direkt hör.
Ja, det är relativt lätt att fixa. Dock är jag inge vidare på att förklara, så överlåter det till någon annan.
Själv har jag ett väldigt tyst klickande när man slår på blinkersen, inget man direkt hör.
Ja, det är relativt lätt att fixa. Dock är jag inge vidare på att förklara, så överlåter det till någon annan.
The locals treat you bad, or they treat you good, but you can’t ignore the fact that they treat you different. Because you are different.
-
- S-Poster
- Posts: 123
- Joined: 2004-10-01 04:05:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Mariehamn/Södertälje
- Contact:
Blinkersfjadern?
Jo det ar ganska latt att fixa men valdigt pillrigt iaf om det ar samma fel som det vart pa min ratt nar jag stallde in den eftersom den fastsatt snett nar jag kopte min bil. Kommer inte riktigt ihag vart men det ska vara en fjader mellan tva sma svarta plast pinnar som gar i ett spar och fjadrar tillbaks blinkersen pinnarna rammlar latt in i sparet dem sitter sa att man maste tabort ratten for att komma at den tyvar sa ar jag i england och kommer inte tillbaks till bilen foran i agusti sa att jag kan ta bilder har inte heller verkstads handboken har sa att jag kan kolla om det finns nagra bilder. problemet ar att det ar en viss risk att forra ageran tappat bort fjadern for jag tror inte att den gick att satta dit den nar plast piggarna bak in sparet men det kan handa att dem bara hamnat fel och fortfarande sitter kvar men det ar hur som helst dar felet antagligen sitter ledsen att jag inte unde vara till mer hjalp men om satt upp en ny post om du loser det annars kollar jag upp det nar jag kommer hem.
MVH Mattias
MVH Mattias
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Det beror på att blinkersarmen är sliten eller att piggen som sitter i rattnavet är för liten,smal (så var det i mitt fall).
Det fixar man enkelt med endera krympslang eller tejp på piggen så att den blir lite tjockare.
Det fixar man enkelt med endera krympslang eller tejp på piggen så att den blir lite tjockare.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 470
- Joined: 2004-11-02 09:18:48
- Bilmodell: 944
- Location: Göteborg/Norrköping
- Contact:
Har du tur så är det den platta (som sitter i anslutning till kontaktskenan för tutan) som är av (sitter bakomratten). Den petar på den vita plastarmen som sitter mellen de fjädrar som CBlue beskriver och gör att den går till neutralläge. När jag kollade på min kontakt så tycker jag den är skrämmande lik de som sitter på äldre modellerna av WV speciellt LT 31:ans. OBS min är dock en 83:a
Mvh Ismael Frisk
Motto: Keep it Basic!
Motto: Keep it Basic!
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Tack för alla tips! Bilen är tyvärr på verkstad just nu så jag får kika lite närmre när jag fått tillbaks den
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users