944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Vad är det för fabrikat på stötdämparna original på tidiga 944?
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Gissningsvis Bilstein.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Med viss reservation att det kan ha ändrats under tiden och på specialmodeller.martenheller wrote:Vad är det för fabrikat på stötdämparna original på tidiga 944?
Tacksam för svar
Sachs/Boge satt på bilar utan sportchassi.
Koni satt på bilar med sportchassi.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Tack, Rikards svar stämmer nog garanterat då jag fick samma svar av Sandén när jag mailade och frågade.
Vad tror du Rikard, räcker ett original sportchassi för Antonia att lära sig åka lite slalom med, eller är skillnaden mot original knappt märkbar? (Jag får de till bra pris)
Mvh Mårten
Vad tror du Rikard, räcker ett original sportchassi för Antonia att lära sig åka lite slalom med, eller är skillnaden mot original knappt märkbar? (Jag får de till bra pris)
Mvh Mårten
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Kan inte låta bli att lägga mig i...martenheller wrote:Tack, Rikards svar stämmer nog garanterat då jag fick samma svar av Sandén när jag mailade och frågade.
Vad tror du Rikard, räcker ett original sportchassi för Antonia att lära sig åka lite slalom med, eller är skillnaden mot original knappt märkbar? (Jag får de till bra pris)
Mvh Mårten
Köp ett chassie från GAZ, komplett med ställbara topplagringar. Väldigt mycket valuta för pengarna.
Min 942S går riktigt bra på bana med dessa budgetprylar, en bit under 10' för alltsammans är prisvärt.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Nu kommer jag att vara världens party pooper men om det är tänkt att hon ska köra bilen i Classic-klassen så ska du nog inte kasta ut hela inredningen, sätta ställbart chassi på bilen och så vidare.martenheller wrote:Nästa år ska hon vinna första pris i Damer C är tanken! (Den här bilen kommer gå i Classic, Turbon klassas ju in i Racing).
Nu är väl PCS reglemente ett gentlemannareglemente, dvs att man förutsätter att man är där för att ha kul mer än vinna och att man anmäler sin bil till rätt klass men så här står det i alla fall i reglementet:
"Det bör särskilt observeras, att inplacering i klass C (Classic) eller S (Standard 1 och 2) i princip endast gäller bilar i standardutförande. Det innebär att bilar som modifierats så att de bedöms ha prestanda motsvarande närmast snabbare klass också ska placeras där. Vid oklara fall avgör ansvarig tävlingsledare klasstillhörigheten."
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Janne, jag åker GAZ på min turbo och är kanonnöjd, tanken med den här bilen är dock att de inte ska skena iväg i pengar (inte första säsongen iaf). Anledningen till att de ev. blir dessa Koni är att jag hittat en uppsättning framdämpare för dryga tusenlappen i inköp.Janne J wrote:Kan inte låta bli att lägga mig i...martenheller wrote:Tack, Rikards svar stämmer nog garanterat då jag fick samma svar av Sandén när jag mailade och frågade.
Vad tror du Rikard, räcker ett original sportchassi för Antonia att lära sig åka lite slalom med, eller är skillnaden mot original knappt märkbar? (Jag får de till bra pris)
Mvh Mårten
Köp ett chassie från GAZ, komplett med ställbara topplagringar. Väldigt mycket valuta för pengarna.
Min 942S går riktigt bra på bana med dessa budgetprylar, en bit under 10' för alltsammans är prisvärt.
Maxx: Mjo jag vet också de där, men vet ett flertal bilen som rullar i både S1, S2 och C med andra stötdämpare än vad som sitter original. Sak samma, inte hela världen vilken klass hon får åka i då hon åker för att ha skojMaxx wrote:Nu kommer jag att vara världens party pooper men om det är tänkt att hon ska köra bilen i Classic-klassen så ska du nog inte kasta ut hela inredningen, sätta ställbart chassi på bilen och så vidare.martenheller wrote:Nästa år ska hon vinna första pris i Damer C är tanken! (Den här bilen kommer gå i Classic, Turbon klassas ju in i Racing).
Nu är väl PCS reglemente ett gentlemannareglemente, dvs att man förutsätter att man är där för att ha kul mer än vinna och att man anmäler sin bil till rätt klass men så här står det i alla fall i reglementet:
"Det bör särskilt observeras, att inplacering i klass C (Classic) eller S (Standard 1 och 2) i princip endast gäller bilar i standardutförande. Det innebär att bilar som modifierats så att de bedöms ha prestanda motsvarande närmast snabbare klass också ska placeras där. Vid oklara fall avgör ansvarig tävlingsledare klasstillhörigheten."
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Rättar mig själv lite:
Efter att ha suttit och funderat lite på dämpare så har jag beslutat mig för att avstå från dessa beg. Koni.
Bättre och avvakta och se om något mer intressant dyker upp, alternativt om man köper ett kit från Gaz trotts allt i framtiden.
Efter att ha suttit och funderat lite på dämpare så har jag beslutat mig för att avstå från dessa beg. Koni.
Bättre och avvakta och se om något mer intressant dyker upp, alternativt om man köper ett kit från Gaz trotts allt i framtiden.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Om alla andra gjort samma sak så är det väl inte mer än rätt att uppgradera. Sen är det kanske lite skillnad på ett par ställbara Koni (som fanns som option) eller ett fullt ställbart coiloverkit med hårdare fjädrare och så vidare.martenheller wrote:Maxx: Mjo jag vet också de där, men vet ett flertal bilen som rullar i både S1, S2 och C med andra stötdämpare än vad som sitter original. Sak samma, inte hela världen vilken klass hon får åka i då hon åker för att ha skoj
Det var mest tänkt som en påminnelse så att du inte bygger bilen till en klass som hon sen inte får köra i.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Jobbet med rostlagningen fortlöper. Vi är helt klara på högersida sånär som på den yttersta plåten (kapad och klar).
Riktigt skoj att få lära svetsa!
Även bockat till nya lyftpunkter etc.
Riktigt skoj att få lära svetsa!
Även bockat till nya lyftpunkter etc.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Om allt går som det ska (om jag kan bestämma mig och beställa nya prylar) så kommer jag få ett bilstein clubsport kit (sandéns) över till våren, samt även 944 turbo krängningshämmare. Lite för mjukt för bankörning på min tunga turbo, men kanske passar bra på denna bil. PMa om det är intressant.martenheller wrote:Rättar mig själv lite:
Efter att ha suttit och funderat lite på dämpare så har jag beslutat mig för att avstå från dessa beg. Koni.
Bättre och avvakta och se om något mer intressant dyker upp, alternativt om man köper ett kit från Gaz trotts allt i framtiden.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Svetsandet fortsätter.
Nu är även förarsidan så gott som klar, var lite mer arbete här då de som sagt var lite hål i golv etc.
De som återstår är de yttre plåtarna på båda sidorna.
Nu är även förarsidan så gott som klar, var lite mer arbete här då de som sagt var lite hål i golv etc.
De som återstår är de yttre plåtarna på båda sidorna.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- Jinnarp
- Turbo-Poster
- Posts: 477
- Joined: 2013-08-23 15:19:09
- Bilmodell: N/A 944
- Årsmodell: 1985
- Location: Furulund
- Contact:
944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Fick du skära ut dom yttre plåtarna, eller det gick att demontera dom på annat sätt?
Ska själv göra samma operation i vinter.
Ska själv göra samma operation i vinter.
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!!
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Jag skar ur dom.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 N/A (Budget konbaneräser åt sambon)
Trösklarna färdigsvetsade:
Sen har jag även slipat bort de sprickor/skador som fanns i lacken.
Känns skönt att ha bockat av vinterns största arbete på bilen!
Sen har jag även slipat bort de sprickor/skador som fanns i lacken.
Känns skönt att ha bockat av vinterns största arbete på bilen!
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
Who is online
Users browsing this forum: No registered users