Intresse för plug and play motorstyrning?
- BigRickPerformance
- NA-Poster
- Posts: 44
- Joined: 2014-08-12 21:57:49
- Telefon: 0704371412
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Knivsta
- Contact:
Re: Intresse för plug and play motorstyrning?
se man på det vart höst och fler har visat intresse =) du får gärna hålla oss lite uppdaterade Gurra om hur det går!
Porsche 951 -86
VW Amarok 2012
Polaris PRO RMK 800 -12
KTM 250 exc Sixdays 2016
Honda CB900F2 -82 "Nuderacer"
(Den som har mest saker när han dör vinner
)
VW Amarok 2012
Polaris PRO RMK 800 -12
KTM 250 exc Sixdays 2016
Honda CB900F2 -82 "Nuderacer"
(Den som har mest saker när han dör vinner

- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Intresse för plug and play motorstyrning?
Mycket bra! Ska ta tag i det här under hösten. Det kommer även gå att köra dem i 944/S2/968.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- GH
- S-Poster
- Posts: 88
- Joined: 2007-05-31 21:44:03
- Contact:
Re: Intresse för plug and play motorstyrning?
Jag har inte i detalj läst hela tråden så ni får ursäkta om jag skriver om något som redan är gjort. På min 928 GTS demonterades original motorstyrningssystemet + MAF och ersattes med Emerald av TS motorsport i Åstorp. I och med att 928an överladdades var det en fördel med ett modernt mappningsbart motorstyrningssystem.
Fördelar behöver inte nämnas det säger sig självt.
Nackdelen är Porsches tekniker har lagt ner åtskilliga timmar och tester i alla tänkbara miljöer. Att slå den mappningen vill jag påstå är näst intill omöjligt
men nackdelen är att den inte kan förändras.
Om man rädd om originalet eller byxis kan en piggyback vara alternativet. För och nackdelar kan Svalle reda ut.
Efter ett antal inställningar under några år fungerar det alldeles utmärkt. Det finns lite draw back på låga varv med hög växel
Jag nöjd med att systemet och de fördelar det ger, men det bör ihågkommas att det inte är alldeles lätt att mappa in en motor. Förvisso finns det en bra manual och man kan lära sig allt om bara ger f-n på det och fördelen är att köra med laptopen i passagerarsätet och kolla värdena.
Svalle på TS motorsport är en trollkarl på mappning på rullarna. Vi har haft ett par trevliga ”rullträffar” hos Svalle. Det kostade turnkey 20000 kr för ett par år sedan. Men att bara köpa Emeralden är billigare.
Kolla http://tsmotor.com/sida.php?id=24" onclick="window.open(this.href);return false;

Fördelar behöver inte nämnas det säger sig självt.

Nackdelen är Porsches tekniker har lagt ner åtskilliga timmar och tester i alla tänkbara miljöer. Att slå den mappningen vill jag påstå är näst intill omöjligt

Om man rädd om originalet eller byxis kan en piggyback vara alternativet. För och nackdelar kan Svalle reda ut.
Efter ett antal inställningar under några år fungerar det alldeles utmärkt. Det finns lite draw back på låga varv med hög växel
Jag nöjd med att systemet och de fördelar det ger, men det bör ihågkommas att det inte är alldeles lätt att mappa in en motor. Förvisso finns det en bra manual och man kan lära sig allt om bara ger f-n på det och fördelen är att köra med laptopen i passagerarsätet och kolla värdena.
Svalle på TS motorsport är en trollkarl på mappning på rullarna. Vi har haft ett par trevliga ”rullträffar” hos Svalle. Det kostade turnkey 20000 kr för ett par år sedan. Men att bara köpa Emeralden är billigare.
Kolla http://tsmotor.com/sida.php?id=24" onclick="window.open(this.href);return false;

- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Intresse för plug and play motorstyrning?
Har du kollat någe mera på det Gurra? 
Nu erbjuder ju även Raceboy ett plug and play vems till 944:an, vore intressant o jämföra pris o funktioner.

Nu erbjuder ju även Raceboy ett plug and play vems till 944:an, vore intressant o jämföra pris o funktioner.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 76
- Joined: 2013-10-01 18:01:14
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo 1987
- Årsmodell: 1987
- Contact:
Re: Intresse för plug and play motorstyrning?
Något nytt här? hur har det gått med plug and play styrning?
-
- NA-Poster
- Posts: 8
- Joined: 2014-02-04 17:17:07
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: Intresse för plug and play motorstyrning?
Är detta spår helt dött? Synd i så fall, upplägget är lockande.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Intresse för plug and play motorstyrning?
Det finns ju Vems pnp.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users