Efter att ha surfat bil på blocket i ett par år bestämde jag mig, efter att ha jämfört otaliga modeller, för Porsche 944. Ville ha en turbo med de rätta uppgraderingarna. Läste en del på nätet, bla på detta forum, att skicket och ägarens engagemang (alltså inte skicket på ägaren) var viktigare än miltal. Utbudet har varit ganska skralt på 944 turbo så jag tittade även i Tyskland. Något fler att välja mellan men prisbilden upplevde jag som en besvikelse då det även innebär en kostnad att ta sig ner i Tyskland för att köpa alt åka hem utan köp!
Iaf, såg en tråd här på forumet där en herre funderade på att sälja. Jag svarade och på hemresan från semestern provkörde jag bilen, ett par dagar senare köpte jag den. Val av bil är helt rätt, en snabb bil som inte är så vanlig och ligger fantastiskt i kurvorna.
Just nu kör jag den bara på torra dagar och syns mest på södra sidan av Stockholm.
Bilen kommer att ställas av i oktober. Inga större projekt är planerade, installera en huvudenhet från Alpine och tighta till förardörren då den verkar ha drabbats av sin egen vikt.

Bilen har tidigare haft en tråd här på forumet,
forum/viewtopic.php?f=17&t=12576" onclick="window.open(this.href);return false;
/Jerrevik