Kolvarna håller bra så länge man inte spikar. Original redan ligger på bristningsgränsen med relativt högt laddtryck utan intercooler så jag instämmer med tidigare förslag att börja där, dvs laddtryckskylning.
Men först och främst skulle jag nog råda dig att kika över ditt K-jet så spridare ger jämn fin bild och lika mycket bränsle per cylinder (sök på forumet.).
Hoppas bilen håller länge och ni får mycket skoj ihop!
Ja, blir nog inget med trimmning i nuläget iaf, ni som känner mig lite vet att jag går mer och mer mot att hålla sakerna original. Och som det är nu så går ju bilen som en klocka, verkar dock vara lite kinkig vid varm(ljum)start.
Du kan alltid komma förbi mig å köra en repa med bredbandslambda. Det är suveränt. Då vet man att den går som den ska. En gratistjänst hos mig för alla som åker 931
Freddie_81 wrote:
Vet inte så mycket om den än mer än att mekaniskt verkar den vara i toppskick sånär som synkringar när man växlar ned till 1:an.
!:an är osynkad i dessa lådor så den ska man helst stå still när man lägger i, om man absolut måste växla ner till 1:an så får man dubbeltrampa, d. v. s. släppa upp kopplingen med spaken i friläge innan man åter trampar ner kopplingen och lägger i 1:an.
Grattis till en rolig bil.
Blev en kväll i garaget igår för att reda ut några mindre men irriterande småfel på bilen. Började att ge mig på att få bränslerelät att fungera, detta var byglar över strömbrytare. Efter att ha sorterat och fått kablarna på rätt ställe så fungerade de ändå inte. Kikade igenom kopplingsschema och såg att anslutning 31 som ska komma med jord får detta genom en tryckbrytare på insugsröret. Denna brytare (PET nr 930 606 101 00)fungerade dock inte. Men gav jag kabeln till denna jord så gick det bra.
Nästa steg blev att se över fläktreglaget, detta levde sitt eget liv och gick inget vidare att justera hastighet på fläktmotorn, på något outgrundligt sätt så får hela "justeringsplattan" jordfästning och därav går fläktmotorn mestadels på full fart. Tror att det blir så genom någon av vajrarna till reglagen. Tog av anslutning kablarna och satte två av dom tillsammans för konternuerlig lagfart och en brytare för maxfart. Får titta efter om jag har ett helt justeringrack till detta liggandes.
Sist och sent gav jag mig på att fixa belysningen till hastighetsmätaren. Blev till att ta ut alla mätare för att när jag ändå håller på byta plats på hastighetsmätaren och varvräknaren, men gav upp detta för de blev knöligt med hastighetsmätarvajern. Men belysningen blev fixad.
Så lite blev ju gjort.