Hej
Har har en 924 med som jag trots bättre vetande spolade av i motorrummet. Nu vägrar den att starta. Den har nåt gammalt larm installerat som tydligen ej är i bruk men det går kablar i den så de skulle räcks o dra mellan Ystad och Haparanda. Kanske nåt som spökar ? ?
Den drar runt motorn men startar inte, kollade ström vid tändspolens plus men ingen ström med påslagen tändning. ?? Tändmodul paj? Eller annat?
Tacksam för tips.
Med vänlig hälsning, Lasse
Startproblem 924
-
- S-Poster
- Bilmodell: Porsche 924
- Årsmodell: 1979
- Rallyjohan
- S-Poster
- Bilmodell: Porsche 924S
Startproblem 924
Lägg en kupévärmare i motorutrymmet, alt ställ den med öppen huv i solen ett par dygn.
Blås rent med tryckluft.
Blås rent med tryckluft.
-
- S-Poster
Re: Startproblem 924
Tack för tipset. Hade den stod på tork med öppen huv. Har även kört motorvärmare under motorn. Har inte ström till tändspolen med tändningen påslagen... ?
Kan man dra en kabel direkt från batteriets plus till spolen för att testa??
Är tacksam för tips.
Kan man dra en kabel direkt från batteriets plus till spolen för att testa??
Är tacksam för tips.
-
- S-Poster
Re: Startproblem 924
Tack för tipset.
Renblåsning med tryckluft, omskarvningar av diverse kabelskarvar och byte av några kabelskor så hoppade den i gång. Konstigt att den fungerade innan motortvätt insåg jag.
Nu får man börja jobba med den så dem ska kunna besiktas. En del som måste fixas innan.
Renblåsning med tryckluft, omskarvningar av diverse kabelskarvar och byte av några kabelskor så hoppade den i gång. Konstigt att den fungerade innan motortvätt insåg jag.
Nu får man börja jobba med den så dem ska kunna besiktas. En del som måste fixas innan.