Högtalarkoppling

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
MacScott
NA-Poster
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1989

Högtalarkoppling

#1 Post by MacScott »

Hej på er och ett gott nytt år!
Jag har köpt en begagnad inredning från en bil med klangpaket och fick med högtalare till framdörrarna.

Jag har originalhögtalare, 4x6, i min bil och till dem kommer det en kabel, men i dörrsidorna på den nya inredningen sitter ett paket med 2 högtalare som är anslutna via ett delningsfilter. Dessutom sitter det en separat diskant uppe på dörrsidan. I kabelmattan i dörren är det 2 ej anslutna kablar med högtalarkontakter. Är det kanske någon typ av förberedelse för det större högtalarpaketet?
Är det någon som vet hur inkopplingen bör göras?

Jag är tacksam för förslag.

M.v.h. Christer

Maxx
Addict
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994

Re: Högtalarkoppling

#2 Post by Maxx »

MacScott wrote:Hej på er och ett gott nytt år!
Jag har köpt en begagnad inredning från en bil med klangpaket och fick med högtalare till framdörrarna.

Jag har originalhögtalare, 4x6, i min bil och till dem kommer det en kabel, men i dörrsidorna på den nya inredningen sitter ett paket med 2 högtalare som är anslutna via ett delningsfilter. Dessutom sitter det en separat diskant uppe på dörrsidan. I kabelmattan i dörren är det 2 ej anslutna kablar med högtalarkontakter. Är det kanske någon typ av förberedelse för det större högtalarpaketet?
Är det någon som vet hur inkopplingen bör göras?

Jag är tacksam för förslag.

M.v.h. Christer
Gå till http://www.2010.cannell.co.uk/manuals/m ... rsche.html och ladda hem verkstadshandboken (7 delar). Egentligen är det bara "944 workshop manual electrics 88-" du behöver men de andra kommer du säkert att behöva vid något annat tillfälle.

I "944 workshop manual electrics 88-", ark 14 (sid 116) så har du elschema för stereo i din bil och hur det ska vara kopplat. Det är även möjligt att hur klangpaketet ska vara inkopplat/kopplas in står beskrivet i någon av de tidigare delarna också.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply