patand wrote:Det spelar ingen roll om turbon är original eller inte. Det är inte turbon som bestämmer laddtrycket nämligen.
Sätt på en intercooler så kan du behålla laddtrycket som det är och den blir ännu lite snabbare med kallare laddluft.
Spikningarna märker man inte. Därav att jag monterat en Nock Link i min bil så jag kan se om den spikar innan det blir så illa så man märker det.
En 931 måste man ha koll på och veta vad man gör om man ska frångå original! Du kan se fram emot att lära del om turbo.
Tycker att det barit svårt att hitta någon info om 931:or överhuvudtaget...
Har inte lyckats hitta en ordentlig sprängskiss över motorn ens.
Kanske tur att den inte gått mer än den har gjort de senaste åren som det verkar...
Är inte direkt intresserad av att frångå original, så det måste till en ordentlig översyn känner jag.
Om jag ska kunna förstå mig på hur det funkar, så måste det stämma med hur det var tänkt från början...
Annars är det ju någon annans hempulade lösningar jag lär mig om...
spirou944t wrote:Mötten en vit 931a som bar på väg ut mot Askeby från Vårdbergsrondellen igår straxt efter 17..var det du?
Lätt blårök, lite mer än "flick-körning" typ..
Just vid det tillfället kanske det inte gick fullt så flickaktigt som det brukar.
Har för mig att det trummade på ganska bra ut på Askebyvägen!
Bobo