Ang kylning är det problem med 944 generellt pga den lilla platsen för kylare. Vad jag tycker du kan testa är medlet waterwetter.
Mvh
Mats
TackarPeedster wrote:Ser riktigt fin och helt rätt clubsport stuk!
Är det speedlines...?
Jag har skruvat och laborerat mycket med mina Gaz Gold och har nu hittat en sättning som fungerar bra.Björn Nilsson wrote: Då kommer nästa fråga...vilka stötdämpare skall man investera i? Mailat GAZ ang deras Gold serie, galet billigt men fungerar de verkligen till våra bilar (läs bankörning igen) och givetvis utan stavar?
Någon som har erfarenhet ang Gold-serien?
/Björn
Tror tyvärr han sålt alla, men skicka ett PM till honom å hör.DLS wrote:951master kör med Gaz coilover på sin o det enda han fick modifiera om jag kommer ihåg rätt var en längre samt tåligare nedre bult bak.
Kolla med han om du vill ha bultar då jag har för mig det var special o han tog hem ett gäng sånna, om han inte sålt alla redan.
Jag har stavarna kvar bak. Fjädrarna är på 450 lbs/in eller 80 N/mm både bak och fram vilket ger att bilen totalt sett är hårdare bak än fram.Björn Nilsson wrote:Tackar för infon Janne! Vilka fjädrar kör du fram bak? (N/mm) Å har du orginal dämparsättning?
/Björn
Hej Björn!Björn Nilsson wrote:Ett vinterprojekt blir att ta bort hela torsionsrör inkl stavar, har prolem med att bakvagnen rör sig någon/några mm vid hård belastning (läs bankörning). Även med Elephant Racing torsionsbussningar. Är så trött på hela konstruktionen så nu ska den bort.
Då kommer nästa fråga...vilka stötdämpare skall man investera i? Mailat GAZ ang deras Gold serie, galet billigt men fungerar de verkligen till våra bilar (läs bankörning igen) och givetvis utan stavar?
Någon som har erfarenhet ang Gold-serien?
Eller är det KW Clubsport man ska ha?![]()
/Björn
Users browsing this forum: Google [Bot]