Blev lite smått kär i en blåmetallic porsche 944S2 med blårandig plyschklädsel.Men varför är det alltid så långt bort .Tålamod,tålamod,jag väntar ju tills jag finner min porsche.
Ngn här som vet om denna färg kombo är vanlig på S2?Ngn skillnad på 944s 190 hk /944S2 211 hk?
Behövs det en turbo för att sätta fart på 944:a?
-
- NA-Poster
- Posts: 36
- Joined: 2013-07-07 15:25:56
- Bilmodell: Har ännu ingen porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Behövs det en turbo för att sätta fart på 944:a?
Man får vara beredd att åka en bit för att hitta "rätt" bil. Jag hade tur och hittade min bara 8 mil bort men jag skulle lugnt kunna tänka mig att åka 150–200 mil för rätt bil.Porsche4meSoon wrote:Blev lite smått kär i en blåmetallic porsche 944S2 med blårandig plyschklädsel.Men varför är det alltid så långt bort .Tålamod,tålamod,jag väntar ju tills jag finner min porsche.
Ngn här som vet om denna färg kombo är vanlig på S2?Ngn skillnad på 944s 190 hk /944S2 211 hk?
Om det är en bil som är betydligt billigare än alla andra av samma modell, årsmodell, miltal och så vidare så skulle jag dock undra varför den är så mycket billigare. Bilar kan se bra ut på bild utan att vara bra ... eller så vill säljaren bara bli av med bilen. Värt att kolla innan man åker långt för att kolla på bilen.
Det är 21 hk skillnad på 190 hk och 211 hk ...

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- NA-Poster
- Posts: 36
- Joined: 2013-07-07 15:25:56
- Bilmodell: Har ännu ingen porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: Behövs det en turbo för att sätta fart på 944:a?
Jo bilarna är ju ngra år(Så man kollar nog inte bara på fotona)Men ett fräscht helhetsintryck gör ju så man blir mera nyfiken.Det blev jag när jag såg denna 944S2!Jag är nästan hundra på att en S2 211 hk är min melodi!
Tackar Maxx då vet jag
Tackar Maxx då vet jag

-
- Turbo-Poster
- Posts: 634
- Joined: 2011-04-29 09:13:26
- Bilmodell: porsche 944s
- Contact:
Re: Behövs det en turbo för att sätta fart på 944:a?
Hej,
Kul att höra att någon tycker att s-modellen är ett bra alternativ (Patand). Som s-ägare kan jag intyga att den kommer på högre varvtal (och ger inget på låga varvtal). S2an ska dock vara en hel sekund snabbare från 0-100 så jag misstänker att det är mer än 20 hk som skiljer, tex ca 50 Nm i vrid. Det tycks göra skillnad. Du ska inte betala mer än 60 000 kr för 944 S, snarare ner mot 50 000 kr. Men helt klart värt att betala lite mer för en välhållen bil. De är gamla och det är mycket som går sönder på dem. Många av bilarna har bytt ägare varje eller vart annat år, inte helt lyckat för bilens bevarande.
/Staffan
Kul att höra att någon tycker att s-modellen är ett bra alternativ (Patand). Som s-ägare kan jag intyga att den kommer på högre varvtal (och ger inget på låga varvtal). S2an ska dock vara en hel sekund snabbare från 0-100 så jag misstänker att det är mer än 20 hk som skiljer, tex ca 50 Nm i vrid. Det tycks göra skillnad. Du ska inte betala mer än 60 000 kr för 944 S, snarare ner mot 50 000 kr. Men helt klart värt att betala lite mer för en välhållen bil. De är gamla och det är mycket som går sönder på dem. Många av bilarna har bytt ägare varje eller vart annat år, inte helt lyckat för bilens bevarande.
/Staffan
- safe
- Addict
- Posts: 1504
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Behövs det en turbo för att sätta fart på 944:a?
Flat är ordet, drögig tom.patand wrote:vanliga 944a som är ganska flat i karraktären.
Jag tycker flacka effektkurvor är överskattade ut underhållningssyfte, det blir trälig Audi känsla över det.
Turbon har en skön 80-tals karaktär med go ketchup effekt. Tycker det är en oslagbar (av 944a derivaten) modell för att glida omkring på sommarvägar och även att köra långt i, lite GT-vagn.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- S-Poster
- Posts: 58
- Joined: 2013-01-23 21:00:20
- Bilmodell: 944 Targa N/A
- Årsmodell: 1983
- Location: Halmstad
- Contact:
Behövs det en turbo för att sätta fart på 944:a?
Läste på garaget.org om en kille som hade chippad en 944 N/A och säger sig ha 188hk i den numera.
Då är man ju inne på 944S terratorum till budgetpengar.
Då är man ju inne på 944S terratorum till budgetpengar.
Porsche 944 Targa N/A -83
SAAB 9-3 Aero Biopower Hirsch 2008
http://www.Garaget.org/MicEE" onclick="window.open(this.href);return false;
SAAB 9-3 Aero Biopower Hirsch 2008
http://www.Garaget.org/MicEE" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: No registered users