Börjar längta efter en fungerande ac efter en dag som denna!
Det tråkiga är att inget händer när jag trycker in ac knappen så min fråga är om jag på något enkelt sätt kan testa om ac relät är ok eller bör jag kolla något annat först?
Har även sett ett par olika fyll din ac själv lösningar, är dessa verkligen blandbara med en ac från -86 som de utger sig för att vara eller riskerar man att förstöra något om man fyller med dessa?
Testa ac relä
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Porschelös
- Årsmodell: 1980
- Bathory
- Addict
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
Re: Testa ac relä
Mitt tips är....
Kolla med Vianor, dom brukar ha gratis felsökning utav ac-system.
Finns säkert nära dig också, (kommer inte ihåg längre men är ganska säker på att det fanns i boländerna)
Rättning.... ligger på Stallängsgatan 15 (bakom Alina systems)
Sven
Finns säkert nära dig också, (kommer inte ihåg längre men är ganska säker på att det fanns i boländerna)
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
-
- NA-Poster
Perfekt, tack för tipset!Bathory wrote:Mitt tips är....
Sven
- cabberobban
- S-Poster
- Bilmodell: 944 TurboCab
- Årsmodell: 1991
Ett tips om Vianor är att inte köpa allt upp å ner om de dömer ut ditt system. Var inne på en av deras "gratis" tester med min gamla Volvo (960) som inte ville kyla längre. Efter 5 min kom de ut till mig i väntrummet och hade dömt ut det fullständigt, men ville gärna laga det för 7.000:- Det var knappt bilens värde så jag åkte till en liten lokal firma som annonserade på Blocket. De fyllde och trycktestade för 1.000:-, fanns inget fel sa de mer än att gasen var slut, de såg inga läckage. 4 månader senare när jag sålde bilen kylde den fortfarande bra.... I ditt fall hjälper det inte om systemet inte ens slår till, menar bara att du skall vara skeptisk om de föreslår dyrbara åtgärder efter kort undersökning.
944 Turbocab
-
- NA-Poster
Tack, alltid bra att ha så mycket information som möjligt.cabberobban wrote:Ett tips om Vianor är att inte köpa allt upp å ner om de dömer ut ditt system. Var inne på en av deras "gratis" tester med min gamla Volvo (960) som inte ville kyla längre. Efter 5 min kom de ut till mig i väntrummet och hade dömt ut det fullständigt, men ville gärna laga det för 7.000:- Det var knappt bilens värde så jag åkte till en liten lokal firma som annonserade på Blocket. De fyllde och trycktestade för 1.000:-, fanns inget fel sa de mer än att gasen var slut, de såg inga läckage. 4 månader senare när jag sålde bilen kylde den fortfarande bra.... I ditt fall hjälper det inte om systemet inte ens slår till, menar bara att du skall vara skeptisk om de föreslår dyrbara åtgärder efter kort undersökning.
Om jag förstått det hela rätt så startar inte ac'n om det är för dåligt tryck i systemet? Kanske skulle vara värt att bara fylla det till att börja med och se vad som händer?