Jag kom på senare sen att på den cylindern, var stiftet trasigt när jag köpte bilen, förra ägaren måste tappat det och satt dit det ändå eller nåt, piggen som sticker ut var avslagen och jag bara böt det så gick bilen bra igen.. Jag tror nog det är anledningen, om det går att fixa iordning motorn så ska jag absolut gå igenom sprutet! Men just nu måste jag ta reda på/ kolla upp om det går att borra, vad det skulle kosta, om toppen är hel, andra kolvar osv
Ingen som har borrat ett sånt här block i överdimension?
Med vänlig hälsning, jimmy
Edit: jo det är väldigt likt! Ungefär lika sönderslaget i kanten på kolven fast annars såg det värre ut.. Blev loppet skadat? Hur fixade du till det??
Porsche 924 2.0 går på 3 cylindrar ,topp eller kolvar?
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1981
- makkanftw
- Addict
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
Re: Porsche 924 2.0 går på 3 cylindrar ,topp eller kolvar?
Jag klarade mig faktiskt med att hona och leta upp en ny kolv. Nu vet jag inte hur det är på N/A motorerna men att hitta en 924 turbo kolv i rätt dimension var ingen rolig historia..
Det finns ÖD kolvar så att borra om det behövs bör inte vara något problem, det gäller bara att få tag på kolvarna.
Borrningen i sig är ju inte gratis heller, runt 2000 skulle jag gissa inkl honing.
När du fått isär bitarna tycker jag du åker till någon firma i närheten som renoverar och låter dem avgöra vad du ska göra.
Det finns ÖD kolvar så att borra om det behövs bör inte vara något problem, det gäller bara att få tag på kolvarna.
Borrningen i sig är ju inte gratis heller, runt 2000 skulle jag gissa inkl honing.
När du fått isär bitarna tycker jag du åker till någon firma i närheten som renoverar och låter dem avgöra vad du ska göra.
- Marcus
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1981
Re: Porsche 924 2.0 går på 3 cylindrar ,topp eller kolvar?
Ok får nog göra det i värsta fall kanske man skulle kompromissa lite och nöja sig med honing..
Tack för råden Med vänlig hälsning, jimmy
Tack för råden Med vänlig hälsning, jimmy