Jo visst rengjorde jag, precis som du lät jag det stå lösningsmedel i ett dygn.
Kunde skruva ned alla andra med fingrarna nästan hela vägen, men just denna "nöp" efter ett par varv. Det var då jag satte i insexnyckeln och kände lite nätt.
Har en gängtapp och har nu beställt en förlängare till den så jag kommer ned.
Lät intressant med Time-sert, har faktiskt aldrig provat dem.
Jag svarvade en styrhylsa till ett borr idag som vilar på däcket, borde fungera bra. Vet du om det sitter stål insats i gängan orginal eller är det gängat direkt i aluminium?
Byta till ARP bultar
-
- NA-Poster
- Posts: 9
- Joined: 2011-10-20 21:30:35
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Årsmodell: 1990
- Location: Vellinge
- Contact:
Re: Byta till ARP bultar
//Adde
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Byta till ARP bultar
Det är gängat direkt i blocket.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users