Skip wrote:Hej på dig! Trevligt att det verkar vara många av oss som siktar på Roadsport!
Jag har noterat i min svarta bok att du sagt att "bilen ska starta första kmet om så..."
Och jag antar att du vet vad straffet är för att ljuga på 944Sverige *
( * jag vet faktiskt inte, men jag tror nog att Eddie (och andra för den delen) hjälper
mig att koka ihop ett lämpligt straff

)
Edit: Förresten så lusläste jag Eddie tråd härom dagen och det slog mig hur
"lite rejsig" hans bil var när han deltog i första tävlingen. Det gillade jag något
enormt eftersom det visar att man inte behöver lägga ett par år och några
hundra tusen på att bygga en banbil.
Haha jag vet jag har ganska stor press på mig då jag typ sa samma sak med Turbon och den är fortfarande långt ifrån körduglig och det var 1½ år sen nu
Dock har jag inte lika stora ambitioner nu. Har ordentlig verkstad, bra verktyg och betydligt mer erfarenhet.
Kommer inte göra så mycket mer än att fixa oljeläckagen på motorn och kopplingen samt växelspaksglappet. Strippa inredningen, sätta i buren och en huvudströmbrytare samt bromsklotsar fram som tåler lite mer värme.
Kommer bli orginaldämpare etc både fram och bak till en början iallafall, lär nog mer kännas som en båt nu när man är van vid S2an men en sak i taget
Lär ju knappast vinna något, kommer förmodligen hamna sist i tabellen också men detta året är endast för lärdom och för att ha roligt. 2014 blir mer seriöst.
Anton N:
Jag kännde lite samma sak med min Turbo tråd på Rejsa också. Tror det kan ha lite att göra med att man, eller iallafall jag inte direkt känner någon här. De som bor här nere har jag bara träffat 1-2 gånger och knappt snackat med så det blir väl lite så att när andra läser ens tråd så kanske man inte alltid har något att bidra med. Jag läser ju själv andras trådar, dock inte alla men jag kommenterar sällan. Har liksom inget att säga.
Men är egentligen inte för kommentarernas skull utan jag var mest intresserad om någon överhuvudtaget läste tråden för isåfall känns de kanske lite onödigt. Men nu har jag bekräftat att folk faktiskt läser den så då kommer jag fortsätta!
För övrigt kan jag också säga att jag egentligen skulle åka bort till Biltema idag och köpa en motorbock och lyftöglor. Har fått låna en motorlyft från jobb så hade tänkt lyfta ur motorn i helgen (om jag så ska bo där ute hela helgen).
Dock var jag extremt trött när jag kom hem idag, första arbetsdagen på ett tag så jag skjöt upp det lite.
Ska åka bort till verkstaden imorron och sortera upp lite skruvar och plocka undan lite och se om jag kan på något sätt lirka ut radion. Måste på något sätt få ut den där stereon så jag kan plocka av mittkonsollen men jag har inga sånna verktyg att dra ut den med och vet inte vilka det är heller. Vill helst inte paja den heller för det är en rätt bra stereo med MP3 spelare etc.