Henke heter jag, kommer ifrån Jönköping.
Jag har nyligen blivit väldigt intresserad av Porsches 924 / 948 / 944 / 968 och antar att detta är det bästa stället man kan vända sig till när det gäller frågor om dessa fordon.
Som sagt, jag har nyligen skapat ett intresse för dessa bilar, och funderar på att införskaffa mig en 924 till att börja med innan jag siktar på lite dyrare grejjer.
Många på internet beskriver 924 som en stor Gokart med superb väghållning och helt perfekt körkänsla för en sportbil. Antar även detta gäller 944? Jämnförelsevis med en Mazda Miata?
Hur fungerar den som vinterbil? Svårkörd? hört att många säger att den inte är bra under vintern, pågrund av lutningen på framrutan gör att det är svårt att defrosta. Stämmer detta?
Vad finns det för sjukdomar på 924 / 944? Jag vet om att det finns ett värme problem som gör att topparna går på dom, men utöver detta, vad finns det?
Eventuellt trimmöjligheter på en sugmotor? Vissa har snackat om att det finns chiptrim till dessa. Men då undrar jag, finns det verkligen det? och isf, är det värt det på en sugmotor?
Har just nu lite svårt att fixa fram pengar, därför jag inte kan springa och köpa mig en och testa själv. Iaf inte redigt än

Tackar på förhand för svaren. Och hoppas att det finns någon som kan beskriva bilen lite för mig.
Kanske rent av finns någon i Jönköping som kan visa upp bilen lite med?
MVH Henrik Löfgren