Att kolla upp bilvikter på nätet är riktigt svårt/omöjligt. Du får försöka se faktiskta vägningar istället. Det skiljer alltid utrustning(solluck/ac/stereo osv osv), med/utan förare/mängd bensin i tanken/ med reservhjul/utan samt en mängd godtyckliga parametrar.
Jag tror att wiki siffrorna är lite off tyvärr.
Ang 924 kan jag säga såhär iaf.
Min 79 (med taklucka) väger enligt regbeviset 1180 ("tjänstevikt" med bensin och chafför), detta är kontrollerat på lastbilsvåg (som visserligen har rätt grov noggrannhet) men där fick jag iaf den vikten. Men, dom tidiga bilarna är en del lättare då dom har en enklare och lättare bakvagn samt 4vxl låda. Som sagt, vikter är riktigt vagt område..
Skulle gissa att en 944 med chuafför och bensin ligger på ca 1280 ? (tror inte det skiljer så mycket mellan 85.5 och senare, borde vara några kilon extra pga inredningen men inte så mycker mer)
trimma en 924 2.0
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: trimma en 924 2.0
Har vägt min 951:a, 1230 kg med ca 20 liter bränsle och utan förare.
Dessutom borttaget ryggstöd i baksätet, inget reservhjul och två stycken
skalstolar.
Detta vägdes på cornerweight-vågar, dvs. en våg under vardera hjul.
/ Erol
Dessutom borttaget ryggstöd i baksätet, inget reservhjul och två stycken
skalstolar.
Detta vägdes på cornerweight-vågar, dvs. en våg under vardera hjul.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Re: Sv: trimma en 924 2.0
Erol wrote:Har vägt min 951:a, 1230 kg med ca 20 liter bränsle och utan förare.
Dessutom borttaget ryggstöd i baksätet, inget reservhjul och två stycken
skalstolar.
Detta vägdes på cornerweight-vågar, dvs. en våg under vardera hjul.
/ Erol
På väg till Anderstorp häromåret körde jag upp på lastbilsvågen på Nissastigen söder om Torup, med min olättade 951:a med tacklucka, ac mm som är kompletterade med halvbur och 100 kg chaffis, resultatet blev chockerande 1530 kg...
(minns inte säkert om banhjulen satt på eller var i skuffen, men jag tror dom satt på för jag har utvecklat en bekvämlighet som brukar förhindra mig att byta hjul i depån)
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Re: trimma en 924 2.0
Nu är det slut på sommaren!basse123 wrote:aja skit samma slutet på sommaren ska jag läga ut film klipp bobo så får du se sen fins det chip med till insprutningen när det är insprutning så nåt som styr det men aja jag länkar när när den klar:))
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: trimma en 924 2.0
Jag vill också se den utlovade filmen!Pehr Johnsson wrote:Nu är det slut på sommaren!basse123 wrote:aja skit samma slutet på sommaren ska jag läga ut film klipp bobo så får du se sen fins det chip med till insprutningen när det är insprutning så nåt som styr det men aja jag länkar när när den klar:))
Och det chiptrimmade mekaniska insprutningssystemet.

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]