Hej där ute!
Här kommer en uppdatering av min korta säsong.
Började med en liten tur till Tp80, trevligt som vanligt, otroligt många frontmotorporschar, nytt 924 rekord skulle jag gissa
litenTP80.jpg
Sedan bar det av till lunda för att svarva lite däck innan säsongen gick till sin ända. En riktigt kul men hal dag. Morgonen var blöt men sedan torkade det upp, klart spännande att köra i halka och sen med lite mer grepp. Jag körde ju på gatdäck för första gången och det var också en spännande upplevelse. Sladdrigt men ändå skoj, men det var väldigt tydligt att det inte funkar så bra med "bling" setupen som jag har, 6" fram och 8" bak

. Balansen var rätt schysst på dom snabba partierna, men däremot runt vändningarna kunde ingen kränkarjustering rädda situationen
ErikD och jag på Lunda.
Kobana Lunda:
http://www.youtube.com/watch?v=z2lII29_MZM&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
Såhär lagom innan snön faller så tittade "Fredrik" från forumet förbi med sin intressanta 931. En bil som legat i lådor under väldigt många år men nu skruvats ihop och rullar på. Tidigare ägaren som skruvade ner bilen köpte även på sig ett par intressanta bitar från Porsche center, tex turbo och avgas från CGT ! (det va en cgt konvertering på gång). Väldigt intressant att köra en orginalbil igen, hade glömt bort hur det kändes, kul att prova varandras bilar. Vi körde sedan en AFR runda med innovateloggern för att se hur den gick. Intressant nog har den lite annan karakteristik jämfört med min, dels går den fetare (AFR 10,5 ungefär) men snålar sedan ur lite mot toppvarv (~11.3). Det satt en fabriksny wur på, undra om det inte är en s1 wur, för min gick ungefär så med s1 wurren. Sköt på fint iaf!
Fredrik931.jpg
Vi passade också på att väga bilarna på vågen i lunda industriområde i spånga.
Vi vägde utan chaufför:
Fredriks kärra 1140
Min: 1180
Mycket intressant, är ju en del skillnad, gissar på bensin+ljudisolering (som jag har mer av)+krängare+stavar+elhissar+feta tunga D90.
Intressant iaf
I samband med våra provkörningar så upptäcktes det att en av skruvarna+hylsa till turbon lossnat på min bil :/. Svår skruv+hylsa att få tag på. (hiskeligt dyr hos PC). Får se vad jag hittar på för lösning om jag inte får tag på en ny skruv, men jag hoppas för all del inte att packningen är blåst, då är det nästan smidigast att plocka ur motorn

:(:( Trist eftersom jag gjorde en skruvcheck på varma sidan för några veckor sedan och då satt den stenhårt..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.