Så var slutade detta drivknutsjoxande? Den gick helt enkelt inte att få ihop på något bra sätt, det var ändå lite småfriktion fast det borde fungerat. Tog yttre lagerbanan från en ny audiknut vi hade på hyllan som hade samma dimensioner och fick en fungerande knut inom 20 sekunder. Där ser man....Hoppas det håller. Splines verkade annorlunda, fick iaf inte innerbiten att passa på axeln, så det blev den gamla faste med ny ytterbana.
Så nu är lådan på plats och "provkörd" med bilen hängande på pallbockarna, motorn startade snällt efter att ha stått still sen i september förra året. Ingreppet vid växling med mina nya synkringar var verkligen kanon, ser verkligen fram emot att ta ut bilen. Passade då på att göra lite småfix som att smörja upp ledlagrena till krängaren och ge dom mitt patenterade uniballskydd gjord av krympslang
Dock kommer hela baletten bli försenad ytterligare, gjorde en skruvcheck och upptäckte att en skruv var lös, den enda skruv som nånsin lossnat av sig själv på min bil (ok, egentligen den andra, den första var när insuget lossnade på sista varvet på ringen

) är såklart den absolut djävligaste.. 4ans cylinder, grenrörflänsens nedre skruv. Som det verkar så måste jag nog plocka av motorfästet från motorn för att kunna dra den skruven

Trots nya pinnskruvar, nya packningar,nya muttrar, momentdragit och nyplanat grenrör så lossnade en, övriga satt benhårt. Visserligen den mest utsatta skruven men det känns lite surt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.