Varm spis.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
931Melander
Addict
Posts: 1168
Joined: 2004-04-05 20:02:20
Telefon: 0706992900
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1989
Location: Piteå
Contact:

kylfläkt

#2 Post by 931Melander »

Har du kollat att kylfläkten går?
Jag har haft/har samma problem som dig.
Det ska ju bli tryck i systemet. Min bil går upp mot rött när jag kör hårt en längre tid men går ner när jag slår av på takten igen. Mina kylfläktar går för sakta och en funkar inte alls.

Det sitter en termostat som ska slå på dem och funkar inte den så startar inte fläktarna.
Prova dra en kabel från batteriet och tvångskör fläktarna när du far ut o kör.

Trr du att det är locket så kan du höra av dig , jag har ett lock extra.

Fredde / Piteå
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR


Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79

User avatar
Chaan
S-Poster
Posts: 133
Joined: 2004-12-10 20:07:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#4 Post by Chaan »

newkie wrote: Jag tycker bara inte att det ska bli så mkt luft i burken som det blir...
Jag förvånas också över detta. Finns ju "wastegate" eller vad ska man kalla övertrycks-slangen också... men inte går trycket ut där inte :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users