Stort problem Hjälp

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Bigger.944
NA-Poster
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986

Stort problem Hjälp

#1 Post by Bigger.944 »

Problemets början

Skulle koppla in ett larm när jag ska koppla in startspärren hoppar tändlås kontakten isär i delar varav det blir kortis dock inga större gnistor men när jag får ihop allt igen och på rätt plats efter markeringar och schema så har jag bara ström till el- stolarna och p- ljus samt el -hissar allt annat är dött. OBS har kollat alla säkringar i säkringslådan men finns det flera kanske en huvudsäkring .

Kom med förslag snälla

Bilen Porsche 944 -86

cabberobban
S-Poster
Bilmodell: 944 TurboCab
Årsmodell: 1991

Re: Stort problem Hjälp

#2 Post by cabberobban »

Har haft liknande problem med tändlåskontakten i en 924, kanske är lika ömtåligt på 944? Kontakterna inuti den kan vid kortis bli brända innan säkringar löser ut. Dålig kontakt därefter och inget fungerar när tändningen vrids om. Lyckades med det flera gånger när jag kopplade bilstereo. Syns som brännmärken inuti kontakten om du plockar isär den. Kan du låna en annan kontakt att testa med? Eller tjuvkoppla på baksidan för att testa själva funktionen, om du vet hur man gör? Huvudsäkringar har jag inget minne av att det fanns, men det var iofs. 12 år sedan...
Lycka till / Robban
944 Turbocab

Bigger.944
NA-Poster
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986

Re: Stort problem Hjälp

#3 Post by Bigger.944 »

Sorry men det är själva kontakten som gick isär och den som sitter på tändlåset är hel men mitt problem är följande ingen ström fram till någon av kablarna till kontakten . Jag har även provat tagit min kompis tändlås kontakt men ingen skillnad.

Suck :(

Post Reply