Hej,
Jag vill härmed starta en tråd där folk kan tipsa om där vi kan hitta billiga reservdelar.
Jag har nu köpt en riktigt billig ny oljetrycksgivare från ebay USA. 250 kr med frakt. 600 kr billigare än hos Utzon. Tull ska man inte behöva betala på så läga summor. Tror det är upp till 1200 kr.
Denna typ av tråd kanske redan finns innan. Kan man få denna tråd klistrad?
Jakten på den billiga reservdelen!
-
- S2-Poster
- Telefon: 0767123150
- Bilmodell: Cayman S
- Årsmodell: Vet ej
Jakten på den billiga reservdelen!
Cayman S - 06
Forester S - 00
Forester S - 00
-
- Addict
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
Re: Jakten på den billiga reservdelen!
Det finns en tråd redan men problemet med Ebay är att det kan vara så att det bara finns en oljetrycksgivare att köpa och då har vi andra inte så stor nytta av infon.
Sedan är det också intresant vem du har köpt ifrån så man vet att grejorna kommer fram alltså att säljaren är pålitlig och att rätt prylar kommer.
summan som är "befriad" från tull ligger mellan 300-500 kr.
Över detta belopp börjar avgifterna komma i olika omgångar.
/Janne
Sedan är det också intresant vem du har köpt ifrån så man vet att grejorna kommer fram alltså att säljaren är pålitlig och att rätt prylar kommer.
summan som är "befriad" från tull ligger mellan 300-500 kr.
Över detta belopp börjar avgifterna komma i olika omgångar.
/Janne
-
- S2-Poster
- Telefon: 0767123150
- Bilmodell: Cayman S
- Årsmodell: Vet ej
nu är det ju så att många bildelar säljs av företag på ebay i USA så det finns så det räcker till många. Just oljetrycksgivare visade det sig att många sålde och till bra pris så därför tipsade jag om denna.
Jag brukar handla av dem som har en positiv feedback på +99%. Har aldrig blivit lurad hittills efter 10 års ebayköp, men jag kanske bara haft tur.
angående tull:
Hur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.
Jag brukar handla av dem som har en positiv feedback på +99%. Har aldrig blivit lurad hittills efter 10 års ebayköp, men jag kanske bara haft tur.
angående tull:
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.
Cayman S - 06
Forester S - 00
Forester S - 00
-
- Addict
Kopierat från tullverkets sida
Gåva från ett land utanför EU
För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från en privatperson utanför EU gäller att:
■det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk
■försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.
Gåva från ett land utanför EU
För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från en privatperson utanför EU gäller att:
■det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk
■försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.
-
- Addict
Ja Tull behöver man inte betala mengaspedal wrote:angående tull:
MOMS
Administreringsavgift
tillkommer iallafall.
/Janne
Var kanske lite otydlig när jag inte satte "tull" inom citiationstecken.
Med tull medande jag "avgifter" som tillkommer inom tullväsendet och dess är ju flera än just bara tullavgiften.
Rent praktiskt verkar de inte bry sig om paket som är på max 300 SEK. Är de dyrare så kan de slinka igenom om de är små till volymen.
- turboperan
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944 turbo och s2
Högsta tullsats är väll 16% om jag inte missminner mig. Sen tillkommer 25%moms på det totala priset ink tull.
Vissa företag skickar som gåva fast det är ett högre belopp vissa inte, tydligen olagligt enligt amerikansk lag att sätta ner ett pris för att undkomma tull och moms.
Vissa företag skickar som gåva fast det är ett högre belopp vissa inte, tydligen olagligt enligt amerikansk lag att sätta ner ett pris för att undkomma tull och moms.
Per Gummesson
mob: 0733958640
Life´s 2 short 4 French cars and public transport
Porsche 944 S2
Porsche 951 RS - Såld
Porsche 944 S2 cab
pcs: 11123
944svrige: 1799
biltrådar: 951:an RS http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17500
S2 cab: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=21595&start=0
S2: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=16863&start=0
mob: 0733958640