Har varit ute på en kvällsrunda med med svepskälet att "torka bromsarna" efter tvätt. Köpte bilen för 3-4veckor sedan och blir bara mer övertygad varje gång jag kört den, att 944:or måste vara det mest prisvärda man kan köpa i sportbilsväg. Hur kan de vara så lågt värderade!?
Min -85:a ger mig den optimala kombinationen av gammelbilskänsla, modern prestanda och högt bruksvärde!
Kingswood wrote:Hur kan de vara så lågt värderade!?
De är ju inga riktiga porschar!
Nej förvisso, men det tar ju inte bort det faktum att de bjuder på mycket körkänsla/kvalite för relativt små pengar. Jag kan iaf inte komma på något riktigt alternativ i kategorin "Friska sportbilar i 30´kr-klassen"...
Är väl iofs onödigt att debattera här, antar att de flesta som hänger här redan är övertygade.
Är väl iofs onödigt att debattera här, antar att de flesta som hänger här redan är övertygade.
Det brukar inte ta så många mil att bli det.
Visst finns det gott om andra roliga bilar, men jag tror det är många här som instämmer i att man får mycket sportbil för pengarna om man köper en 924/944/968.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Volvo är för gråa Svenssons (inte sällan gamla gubbar i rutig hatt), för att köra BMW bör du tillhöra någon etnisk minoritet och gärna driva pizzeria, rattar du Mercedes så försörjer du dig sannolikt som taxichaffIis eller är yrkeskriminell, nöjer du dig med en Opel får du se bilen rosta bort och du har högst sannolikt inga större mål här i livet. Land Rover? Solklar aristokrat som klär sig i tweedkavaj och gärna medelst antik gammal hagelbrakare skjuter en och annan fasan under helgerna, Ferrari om du är nyrik showoff, Skoda om du tillhör de mindre lyckligt lottade i samhället och Saab? Dont even get me started!
Det är populärt att prata skit om alla bilar och kommer så alltid att vara.
Porsches släktskap till Volkswagen gör det ju närmast som att skjuta mot öppet mål för den som vill göra sig lustig.
Som i så många andra fall säger åsikter av typen "en frontmotor-Porsche är ingen riktig Porsche" i regel mer om kritikerna än om bilarna i sig.
Det verkligt farliga är den dagen då man verkligen bryr sig om sådant skitsnack.