Fick man lära sig något nytt i dag ocksåLilja wrote:Nein. S:en är 2.5 liters 16 ventil. S2an är 3 liter 16 ventil. 2.7 fanns bara i N/A 8 ventil.

Har för mig att jag sätt -87 2,5 N/A, men jag mins nog fel.
Börjar ju bli gammal

Fick man lära sig något nytt i dag ocksåLilja wrote:Nein. S:en är 2.5 liters 16 ventil. S2an är 3 liter 16 ventil. 2.7 fanns bara i N/A 8 ventil.
Hej Ronny!Ronny hj wrote:Enligt Mekonomen fins det 29 st 2,7 89 i sverige
Hej Lilja!Lilja wrote:Kan ju vara någon övergång där men 2,7an kom 87
De vanliga 944 N/A 8 ventiler fanns bara med 2,7 liters motor 89 ja. Den slutade tillverkas sen så fanns bara Turbo och S2 fram tills 91 då den ersattes av 968an.Martin_T wrote:Hej Lilja!Lilja wrote:Kan ju vara någon övergång där men 2,7an kom 87
Var jag har läst och förstått, tillverkades 944:orna bara med 2,7L-motorn modellåret 1989, sedan lades den ner. Rätta mig gärna om jag har fel.
Härligt!Ronny hj wrote:Nybliven 944 ägare med lite funderingar
av Tjabba » 2012-05-21 11:02:08
Helt novis på det här med 944 ,men bil är införskaffad iallafall,det blev en 944 -89 med 2,7 liters motorn.
Bilen är ett enklare projekt som jag och grabben tillsammans skall skruva på .
Skulle behöva lite tips om var jag kan skaffa en ny tröskel som behöver bytas, har sett nått ställe som hade tröskel ,men vill kolla var man skall handla för att få nåt med bra passform,så man inte skaffar prylar från fel ställe det första man gör.
Bilmodellen verkar trevlig så det här skall bli skoj
MikaelUpp
Users browsing this forum: No registered users