Ja, mina bromsrör till trummorna har rostat sönder och behöver bytas ut. Såg att de sålde bromsrör i (Vad som verkar vara) rätt dimensioner. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 316-66499/" onclick="window.open(this.href);return false;
Är detta något man gör själv eller skall man vända sig till något proffs? Verkar som om man skall ha speciella tänger och ett annat verktyg för att "kona" rören så att de fäster i bromsnipplarna utan att de läcker.
Är det någon som har erfarenhet av detta måntro?
”Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you’re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!”
Var och snackade med biltema idag och fick reda på att de säljer bromsrör med färdigmonterade nipplar för olika modeller. Känns ju rätt värt för då slipper man ju köpa koningsverktyg och så. Dock behöver man ju böja till bromsrören med specialtången, men det verktyget är ju ganska mycket billigare
”Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you’re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!”
Va bra. Jag vart rädd för att de blir tillplattade om man gör så men det är ju gött att man slipper en massa extraverktyg som man bara använder en eller två ggr
Köp inte det billiga, det kan du kasta i papperskorgen direkt.....värsta skiten
Köp detta istället, dyrt men bra, då kan du kona rör flera år framöver http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... yg-191260/" onclick="window.open(this.href);return false;
om du är riktigt snål kan du ju köpa det, använda försiktigt och sedan prova returnera det.....
till en 924 -80 monterade jag bromsrör bak som var 50 cm. Det går om man drar de "rätt" men det är inte mycket att vinka på. Problemet (om du har lite missflyt) lär mera vara att få loss nippeln ur slangen... osv!
på min 924 används bara M10 nipplar.
Kolla även in bränslerören framför vänster bakhjul, de vill gärna rosta där i sprutet från däcket.