Megasquirt: Noen som har forslag til Løsning: EDIT: BLE VEMS

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
kghas
S-Poster
Posts: 178
Joined: 2007-08-16 22:28:12
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Oslo
Contact:

Megasquirt: Noen som har forslag til Løsning: EDIT: BLE VEMS

#1 Post by kghas »

Hei
Jeg har kjørt med MAF og Mafterburner de siste årene og det har fungert ok, men noen ganger opplever jeg at Map'en "flytter" seg. Der hvor jeg tidligere har hatt 13.5 i AFR så har jeg plutselig 14.5. Antaglig er det noen sensorer (DME Temp?) eller ledninger som har brudd. Dette skjer bare på closed loop. Når det turboen kommer er mappen alltid stabil :)

Uansett så ønsker jeg å ta skrittet videre. Jeg har lest om de fleste systemene som "passer" til 951, både Vipec, Link og Civinco ser veldig bra ut, men jeg ønsker en billigere løsning da jeg skal ha dette på en annen motor også etterhvert (Lotus Seven). Jeg ønsker derfor konkret forslag til løsning på enten en VEMS eller Megasquirt løsning.

Dp-enginnering.nl skulle lage en PnP løsning for 951, men jeg hørte aldri noe mer fra de. Helst vil jeg kjørt PnP med orginale trigger, men jeg kan godt lage triggerhjul på veiv. I utgangspunktet så vil jeg kjøre MAP, turbotrykk, tenning(vanlig), fuel, EGT og WB (har nå Zeitronix) Skulle gjerne ha knocksensor også.

Så: Hvor finner jeg et konkret forslag til løsning med oversikt over ledninger osv osv osv.
Alle tips tas i mot med takk :)

Her er bilen det gjelder:
LR MAF 2
LR Super65 Turbo
Mafterburner og chips
Tial WG
CV delete
3" exhaust
osv..


Image
Image
Image
Image
Last edited by kghas on 2012-03-30 08:17:52, edited 1 time in total.

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til konkret løsning

#2 Post by bergodalvana »

Jag kör med MS med Triggerskiva på mig 951.
Om du skulle neråt Sverige så är du välkommen att komma förbi Munkedal och titta på mina lösningar.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
kghas
S-Poster
Posts: 178
Joined: 2007-08-16 22:28:12
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Oslo
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til konkret løsning

#3 Post by kghas »

Jeg har avtal å ta en tur ned til bergodalvana i Januar. Om noen andre har åsikter så tar jeg i mot med takk :)

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til konkret løsning

#4 Post by DLS »

Vet att det finns nån/några som kört med vems direkt till original kablage.
tror nån finne gjort det bland annat.
Sen finns det en kille på garaget.org som kör med vems men vet inte om han har dragit eget kablage.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til konkret løsning

#5 Post by makkanftw »

Denna kanske?
http://www.garaget.org/?car=184687" onclick="window.open(this.href);return false;

Här fanns det även lite info:
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... sKarlstrom" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marcus

User avatar
kghas
S-Poster
Posts: 178
Joined: 2007-08-16 22:28:12
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Oslo
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til konkret løsning

#6 Post by kghas »

Da har jeg vert en tur i garasjen til bergogdalvana og takker så mye for gode råd og tips.
Alltid hyggelig med en garasjeprat :)

Jeg kommer å gå for Megasquirt 3 og lage helt ny kabelstamme. Med en PnP løsnig så er det større sansynlighet for at man får med seg el feil o.l. Jeg kommer også til å kjøre med trigger hjul.

Er det noe som har en map til Megasquirt? Bergodalvana kjører E85 så jeg trenger en bensin map å se på i TunerStudio.

Regner ikke med å komme i gang med dette prosjektet før etter påske, men må begynne å kjøpe in deler...
Grunnen til at det tar litt tid er at jeg har begynnt å leke med en gammel Lotus også....

Lotus for spesielt interesserte:
http://pistonheads.co.uk/gassing/topic. ... dification" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
kghas
S-Poster
Posts: 178
Joined: 2007-08-16 22:28:12
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Oslo
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til Løsning: EDIT: BLE VEMS

#7 Post by kghas »

Da ble det VEMS 3.6.
Grunnen til at det ble VEMS og ikke Megasquirt var den supporten jeg kan få, samt at jeg kan kjøre wideband og knock i selve VEMS enheten uten å sette på ekstra moduler som du må på MS. Prismessig så blir det omtrent det samme.

Komplett kit for 951 med ny kabelstamme kommer på ca. 10.000.- NOK.

Nå skal jeg gå igang med å lage kabler og planlegge instalasjon. Regner ikke med å begynne instalasjon før til sommeren. Banesessongen begynner jo nå...

Spørsmål: Er det noen som har et VEMS map som jeg kan få kopi av? Vil titte litt på innstillinger osv i Tuner Studio

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til Løsning: EDIT: BLE VEMS

#8 Post by Dea »

Detta ska bli intressant att följa!
Funderar själv på VEMS i bilen så småningom.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 381
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: Megasquirt: Noen som har forslag til Løsning: EDIT: BLE VEMS

#9 Post by jockes »

Hur gick det med VEMS-installationen?
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]