Jag har en S2-89 där locket eller "kåpan" i svart plast över kupefläkten i motorrummet nedanför vindrutans nederkant har spruckit på flera ställen. Är det någon som har tips på hur jag kan reparera detta på ett ok sätt, eller kanske om någon har denna del liggande och som kan tänka sig att sälja den?
Mvh Jonas
"Kåpa" över kupefläkten i motorrummet.
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 944 S2-90
- maverick
- Addict
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
Re: "Kåpa" över kupefläkten i motorrummet.
Kolla med PC!944S2-Jonas wrote:Jag har en S2-89 där locket eller "kåpan" i svart plast över kupefläkten i motorrummet nedanför vindrutans nederkant har spruckit på flera ställen. Är det någon som har tips på hur jag kan reparera detta på ett ok sätt, eller kanske om någon har denna del liggande och som kan tänka sig att sälja den?
Mvh Jonas
Jag köpte en ny till min bil och den var inte skräckinjagande dyr (eller så har jag förträngt det

EDIT; Verkar kosta ~600 från PC. Dock så stämmer inte numret från PET med porsches prislista vilket gör det lite lurigt.
MVH//Per
-
- NA-Poster
Tack för svaret! Jag kollar upp med PC i Oslo (bor faktiskt bara 300 m bort
). Bilen vinterförvaras i Falkenberg, så Sandèn anlitas flitigt. Han skulle ha ca 1000 kr, det tycker jag är väl saftigt.

-
- NA-Poster
Har ringt Porschecenter i Oslo. De vill ha NOK 863,-, så det blir nog så att jag försöker att "löda" plasten genom att smälta en typ av plaststav som normalt används till att reparera sulan på längdskidor.