Tips, ide'er eller fallgropar...

Turboforever wrote:Ska sätta in ett Nira i min bil.
Nira i3+ är ett motorstyrningssystem, eller insprutningssystem om du så vill, från ett svenskt företag som heter Nira motorsport. Länk till sidan för motorstyrningssystemet: http://www.niramotorsport.com/index.php ... e=i3-indexhanilton199 wrote:va är nira? om man får fråga .)
Och hur vet man att det är en enkel fråga när man inte vet vad som pratas om?Maxx wrote:Ett tips är att googla enkla frågor.
Som sagt, jag har monterat Nira i min bil, är det något specifikt somTurboforever wrote:Ska sätta in ett Nira i min bil.
Jag har läst din tråd. Underhållande läsning.Erol wrote:Som sagt, jag har monterat Nira i min bil, är det något specifikt somTurboforever wrote:Ska sätta in ett Nira i min bil.
du undrar över? Personligen har jag valt ett 60-2 triggerhjul för bättre
noggrannhet, detta gäller iofs alla eftermarknadssprut. Men å andra
sidan ska det funka bra med 36-1 enligt tillverkaren.
Det går bra att använda original motortempgivare och TPS till Nira,
det som behövs kompletteras med är som du skriver, triggergivare,
Map/mat och kamaxelgivare.
/ Erol
Bilen kommer funka kanon med en ordentlig mapping, har i dagsläget tagit utTurboforever wrote:Jag har läst din tråd. Underhållande läsning.
Funkar bilen bra?
Hur löste du kamgivaren? Såg att du montera givaren bakom kamhjulet, men vad läser givaren mot?
Ang triggern så köpte jag ett hjul som var klart och anpassat för original remhjul...
Erol wrote:
Som du ser på denna bild är ena skruven till kamdrevet utbytt
till en insexskruv, denna är ca 5 mm längre än de andra skruvarna
och givaren läser av mot denna.
/ Erol
Erol wrote:Jag använde en kamgivare från en volvo, tror att det kan bli svårt
att få dit en originalgivare, de är rätt så stora.
/ Erol
Ska kolla om jag kan se artikelnumret på kamgivaren.Turboforever wrote:Erol wrote:Jag använde en kamgivare från en volvo, tror att det kan bli svårt
att få dit en originalgivare, de är rätt så stora.
/ Erol
Hej igen!
Du har möjligtvis inget nummer på kamgivaren?
Använde du samma typ av givare till triggerhjulet?
Janne
Users browsing this forum: Bing [Bot]