Blir bilen mer svårsåld/mindre attraktiv?

924/928/944/968
Post Reply
Sultanen
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Blir bilen mer svårsåld/mindre attraktiv?

#1 Post by Sultanen »

Som vi alla vet är det ju löjligt svårt att sälja en 924S till vettigt pris, men hur påverkar en modd liknande den på bilden nedan värdet/säljbarheten, förutsatt att det är snyggt gjort?

Har bestämt mig för att försöka få till skicket på min bil nu men känner att det hade varit roligt att kanske göra någon typ av modd på fronten, gillar rally stuket.. letade runt lite och hittade denna bilden:
Image
http://2.bp.blogspot.com/_leoGYAeiH44/S ... 00/924.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Antingen försöker man få bilen till orginalskick eller så gör man någon mindre ortodox mod liknande detta, inkl. de svarta turbo "gallren" i fronten. Min bil är och kommer förbli silverfärgad =)

Är det ett hälgerån?
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld

[Bobo]
Addict
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981

Re: Blir bilen mer svårsåld/mindre attraktiv?

#2 Post by [Bobo] »

Kör så det ryker!
Jag håller själv på att skapa en replika av en gammal Gulfstripad rally-924... Komplett med extraljus! :D
Så länge du utgår från en tävlingsbil som faktiskt finns/fanns så tycker iallafall inte jag att det är några skuggor...
Sedan kommer du säkerligen inte få tillbaka pengarna du måste lägga på all "styling", men om det går att återställa så borde det ju inte sänka värdet kan man tycka...
Edit: Har du kollat upp vad t.ex skärmbreddarna kostar? Det springer iväg ganska fort.... :shock:

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

Sultanen
Turbo-Poster

#3 Post by Sultanen »

Blir tyvärr ingen riktig replika då skärmbreddning inte är aktuell, var på jakt efter en trevlig uppsättning lampor i fronten.. Gillade denna men det är ju som sagt inte riktigt en replika om man inte gör en Carerra GT av den, men då är det mer saker än utseendet som skiljer... typ hela motorn och drivlinan också ;)
924 -80 Såld

[Bobo]
Addict

#4 Post by [Bobo] »

Sultanen wrote:Blir tyvärr ingen riktig replika då skärmbreddning inte är aktuell, var på jakt efter en trevlig uppsättning lampor i fronten.. Gillade denna men det är ju som sagt inte riktigt en replika om man inte gör en Carerra GT av den, men då är det mer saker än utseendet som skiljer... typ hela motorn och drivlinan också ;)
Du behöver ju inte replikera just den på bilden! :D
Finns många race-924:or utan breddare....
Jag håller på att bygga en egen extraljuslåda:
forum/viewtopic.php?f=1&t=25301" onclick="window.open(this.href);return false;
Säg till så gör jag en åt dig när jag är klar med min! :D

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

Sultanen
Turbo-Poster

#5 Post by Sultanen »

Hade gärna haft GT lyktorna och det finns väl inte nämnvärt många vanliga 924or som gick i rally med dessa?

Jo, har sett ditt bygge och klagat på din silvertape 8) Tack för erbjudandet men bygget är ju minst halva nöjet, om inte mer serru ;)
924 -80 Såld

[Bobo]
Addict

#6 Post by [Bobo] »

Sultanen wrote:Hade gärna haft GT lyktorna och det finns väl inte nämnvärt många vanliga 924or som gick i rally med dessa?

Jo, har sett ditt bygge och klagat på din silvertape 8) Tack för erbjudandet men bygget är ju minst halva nöjet, om inte mer serru ;)
Ligger något i vad du säger ang. GT lyktorna... tänkte inte på det... :?
Kör ändå säger jag. :D
Om du har lika lita annat att göra på fritiden som jag, så kan jag verkligen rekommendera att bygga en egen låda...
Det får tiden att gå, minst sagt... massor... :wink:

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

Mr Dezent
Carrera-Poster
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej

#7 Post by Mr Dezent »

Om man säger så här:
En standard 924S är inte den mest lättsålda bilen förutsatt att man vill ha ut pengar.
En seriös ombyggnad enligt ovan förevisade bild tror jag ökar attraktionsläget markant. Hur läckert som helst.
Därmed inte sagt att det ekonomiska värdet blir märkbart högre, men ...
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

Sultanen
Turbo-Poster

#8 Post by Sultanen »

Tack för det svaret!
Har inga som helst ambitioner att öka värdet på bilen markant eller ens något genom en sådan modifikation, men jag skulle gärna ha en bil med det utseendet om det är seriöst gjort så jag gör det ju för min skull, men om det skulle göra bilen omöjlig att sälja för att den inte är i "orginalskick" så vore det ju rätt tråkigt. Klart man kan återställa det men det är ju roligt att sälja den till någon som gillar det man gjort när man väl planerar att byta bil :)
924 -80 Såld

Sultanen
Turbo-Poster

#9 Post by Sultanen »

Hittade ytterligare en bild på lampuppsättningen ur en annan vinkel, är nog den snyggaste jag sett hittils!
Det här är nog något man borde försöka sig på, om det nu passar på en silverfärgad 924S, min bil har ju ingen intercooler ventilation, känns som om den tillför en hel del till utseendet.. Hum..
http://www.flickr.com/photos/ariel7515/ ... 993415282/" onclick="window.open(this.href);return false;
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 -80 Såld

Post Reply