Emm, säkrings-skjutaren

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Emm, säkrings-skjutaren

#16 Post by emm »

[Bobo] wrote:
[Bobo] wrote: Måste vara skönt att veta att det finns gränser...
Personligen upphör jag aldrig att förvånas av min egen dumhet... :D

Bobo
emm wrote: Inte jag heller :mrgreen:
Tack! :D

Bobo
jag lyckades ju "glömma" en skruv i luftburken under filtret så jag mosade min turbo, det var inte så smart...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3935
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: Emm, säkrings-skjutaren

#17 Post by [Bobo] »

emm wrote: jag lyckades ju "glömma" en skruv i luftburken under filtret så jag mosade min turbo, det var inte så smart...
Inte för att göra det här till en tävling om vem som är dummast....
Men, såg du att jag spacklade hela min extraljuslåda utan härdare igår?! :lol:
Inte lika dyrt som ditt snedsteg, men ungefär likvärdigt på dumhetsskalan kanske.... :D
Sorry för OT förresten!

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

User avatar
Johnny
Turbo-Poster
Posts: 977
Joined: 2007-07-06 21:44:48
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Contact:

Re: Emm, säkrings-skjutaren

#18 Post by Johnny »

Hej Mikael.
Du har säkert felet vid dina spolmunstycken till vindrutan, de är eluppvärmda och får ström i samma ögonblick som du sätter på tändningen. Samma säkring som för torkarmotorn.
Kontrollera även kablen för el-spolarmunstyckerna, den går upp till vänster vid motorhuven och det finns en kontakt i slutet. Dra ut kontakten och prova... Eventuellt så har kablen blivit skadad dvs klämd vid gångjärnet, detta kanske i samband med om motorhuven var bortmonterad vid motorbytet.

Eventuellt G9 intervallreläet, det kan du ju köra utan om du vill prova. Problemet blir bara att torkarna inte stannar i rätt läge.
Hälsning Johnny

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Emm, säkrings-skjutaren

#19 Post by emm »

Thx!
Ska testas!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users