Originalturbo är känns slapp innan den laddar (läs trött), sedan kommer kicken över 3500 varv/min och du börjar få tunnelseende (typ de första gångerna...) och vet att när tjejen hoppar in blir det till att träffa hud första dejten.
Original N/A är jämnare över registret, typiskt sugis. Inte så överraskande.
Vill du börna gummi kring kårren (<--- dubbel betydelse

) och vara esset vid rödljuset? Skaffa en BMW e36 M3a. Relativt billig, finns en del och bra pulver!
Papprena säger att du är någon/några sekunder snabbare med en turbo jmf N/A (finns olika storlekar på motoralternativen).
Däremot mellan turbosarna 220 och 250 är det original typ 0,3 sek skillnad.
Men visst ... tävlar man om vem som pröjsar pizzan till nästa korsning så gäller det att vara först

.
"Faran" med turboägandet är att det är en hel del som kan strula och det är äldre bilar. Plus att originaldelar (från 80talet) är inte roligt när det går undan.
Men samtidigt är glädjen större när det funkar

eller hur emm?
Har du börjat trimma och modda är det svårt att sluta. Och se till att det fungerar, dvs har support på grejerna!! Har kört 1,0 bar ladd nu i tre år och min packning har hållit! Ett snitt på 6 banmöten varje säsong och några idiotrundor på E4an. Se gärna 1,0 bar som en magisk gräns för en hemmapulare. Säger någon någonting annat, se till att de är borgenärer

.
Själv har jag bra hjälp att hålla en sund nivå på min bil tack vare min kära fästmös mödosamma suckar när jag surfar eBay ...