Bilden är tagen 1986 på Anderstorp enligt SPVM's hemsida. Väldigt intressant bild - det är ju en Turbo Cup som har pole i roadsport A. Turbo Cupen finns med på bler bilder också från samma era. Men - KAN det vara 86? Vem hade en Turbo Cup 1986 i Sverige - var inte den dyr som stryk då?
Finns många intressanta historiebilder på SPVM fö.
Cupen var vass, men kolla in lirarbilen till höger i bild. Är det en riktig Ferrari Daytona, eller är det jag som ser fel? Coolt att någon kör en sådan i Roadsport!
Förmodligen min eftersom den togs in redan juni -86.
Man kanske kan hitta vem som hade det startnumret.
Är det Bengt Olof Segerfalk så är det den jag har.
Kul jag har bara koll på ett rejs från Mantorp -86.
Hoppas att jag får tag på alla papper till min bil till slut.
Har svårt att tänka mig att nån plockar fram en 365 GTB för att köra roadsport oavsett hur stor plånboken är.
Ser onekligen ut som en Daytona runt -68-70 eller nåt sånt. Fanns det inte plastkit på sådana och är inte 1986 ett typiskt år för att åka runt i en sådan?
Varbergskillen Ulf Boman, Les Routieres, (nyligen bortgången) hade en Daytona Grupp 4. Hembyggd tror jag. Jag tror att även göteborgaren Jon Fast hade en. Bomans var gul vill jag minnas. Han drev Ferrari-verkstad och var bosatt i Sydfrankrike de senare åren.
Lite blå färg är enkelt och snabbt att trycka på, men det verkar som den har fenor på flyglarna fram. Lite svårt att se om det är samma på den hel-gula bilen.