Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673 Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:
#1
Post
by M-Nilsson » 2011-08-15 23:03:04
Fick under ett verkstadsbesök för någon vecka sedan veta att min oljetrycksgivare läcker.
Är dessa lätta att byta själv? Är det oftast hela givaren som måste bytas eller kan man kanske få stopp på läckandet utan att köpa ny?
PM om du har nån liggande till salu
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392 Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:
#2
Post
by Pär Hylander » 2011-08-16 21:29:53
Det är ofta själva givaren, typfel.
Ganska gott om plats om bilen inte har styrservo, trångt om den har det. Man tar det underifrån.
ca 700 kr på typ meknomen.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673 Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:
#3
Post
by M-Nilsson » 2011-08-17 14:37:56
Pär Hylander wrote: Det är ofta själva givaren, typfel.
Ganska gott om plats om bilen inte har styrservo, trångt om den har det. Man tar det underifrån.
ca 700 kr på typ meknomen.
Jag ringde och frågade mek men de hade ingen till min bil? Hum..skall kanske dubbelkollas då.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392 Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:
#4
Post
by Pär Hylander » 2011-08-17 21:34:37
Tror det är samma till alla 944-maskiner.
Tror man kan köra korsreferens på bosch online.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
Users browsing this forum: No registered users