Vilka dubbdäck till Porschen?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
M-Nilsson
Addict
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987

Vilka dubbdäck till Porschen?

#1 Post by M-Nilsson »

Ett tag var jag inne på att ställa av Porschen under kommande vinter och köpa vinterbil men pgr av plånboken har tanken vänt mot att i stället köpa vinterdäck och kränga på till mina andra fälgar, dubbade då hade jag tänkt. Vill ha ett par riktigt bra däck så jag slipper vara med om samma upplevelser som med de tidigare M/S däcken :? Med rätt däck så är ju våra 44or utmärkta på vintern :wink:

Blir i så fall att beställa från dackonline därifrån jag beställt innan, men så kommer man ju till att välja ut de däcken man ska ha också, inte alltid så lätt.
Dessa verkar inte så tokiga: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... an=Dubbade" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet ni några bra däck så ge gärna ett tips :)
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

Harpin
Addict
Bilmodell: 924 -85 /931 -81
Årsmodell: 1981

Re: Vilka dubbdäck till Porschen?

#2 Post by Harpin »

M-Nilsson wrote:Ett tag var jag inne på att ställa av Porschen under kommande vinter och köpa vinterbil men pgr av plånboken har tanken vänt mot att i stället köpa vinterdäck och kränga på till mina andra fälgar, dubbade då hade jag tänkt. Vill ha ett par riktigt bra däck så jag slipper vara med om samma upplevelser som med de tidigare M/S däcken :? Med rätt däck så är ju våra 44or utmärkta på vintern :wink:

Blir i så fall att beställa från dackonline därifrån jag beställt innan, men så kommer man ju till att välja ut de däcken man ska ha också, inte alltid så lätt.
Dessa verkar inte så tokiga: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... an=Dubbade" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet ni några bra däck så ge gärna ett tips :)
köpte nya ContiIceContact dubbdäck till min Mazda 323F (vinterbilen) till vintern som var. Helt sjukt nöjd!! Föregående år har jag stått stilla vid flera gånger och bett om hjälp att bli uppdragen då man glidit lätt. Med dessa däck var det tvärtom, jag fick hjälpa andra! Har samma planer som dig, att köpa vinterdäck till "blåbäret" och det kommer bli ContiIceContact garanterat.. Kan även tillägga att jag inte tappade en ända dubb efter en hård Stockholms vinter.

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980

#3 Post by patand »

Nordfrost 5 är utmärkta däck. Har kört flera säsonger med denna modell på min pendlarbil (Audi A3). Tyvärr är de nu nedslitna med för lite mönsterdjup kvar för att vara vettiga men i stort sett varenda dubb är kvar trots många motorvägsmil på bar asfalt (blir ju så höst och vår).

xanlar
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#4 Post by xanlar »

Jag har erfarenhet av båda däcken som är nämnda ovan, helt okej, men vill du ha det bästa så är det nokian hakkepelitta som gäller. 185 breda runt om är optimalt på våra bilar
Andreas Larsen

Per
Carrera-Poster
Bilmodell: 924s,944n/a,968cs,911t
Årsmodell: 1988

#5 Post by Per »

Enig med Xanlar, kan tillägga att Nokian har en billigare serie som heter nordmann. Har aldrig något annat än hakka eller nordmann på mina bilar, andra däck är inte lika bra helt enkelt.
...-88mod 924s,-83mod 944n/a,-93mod 968cs,-72mod 911t,67mod type3 Notch 3.2,87mod T3 Doka 3.6 :D

Post Reply