Hej,
Jag har bilen på verkstad för montering av dåld strömbrytare. När jag kom dit så var de inte färdiga, men det visade sig att de hade tänkt att montera brytaren på ett relä (i motorrummet) som styr både bränslepump och insprutning. Jag hade efter diskussion med försäkringsbolaget (bilsport och mc) fått intrycket att brytaren skulle monteras direkt på strömförsörjningen till bränslepumpen, men jag kan ha förstått fel. Jag ska ringa dem i morgon för att reda ut detta, men vad är er åsikt? Spelar det någon roll?
/Staffan
Montering av dåld strömbrytare
-
- Turbo-Poster
- Posts: 634
- Joined: 2011-04-29 09:13:26
- Bilmodell: porsche 944s
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Re: Montering av dåld strömbrytare
Hejmojo158 wrote:Hej,
Jag har bilen på verkstad för montering av dåld strömbrytare. När jag kom dit så var de inte färdiga, men det visade sig att de hade tänkt att montera brytaren på ett relä (i motorrummet) som styr både bränslepump och insprutning. Jag hade efter diskussion med försäkringsbolaget (bilsport och mc) fått intrycket att brytaren skulle monteras direkt på strömförsörjningen till bränslepumpen, men jag kan ha förstått fel. Jag ska ringa dem i morgon för att reda ut detta, men vad är er åsikt? Spelar det någon roll?
/Staffan
Strömförsörjningen till bränslepumpen finns ju vid reläna så jag tror din verkstad kan det där.
Mvh Johnny
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Re: Montering av dåld strömbrytare
Jag gjorde detta själv. Har samma försäkringsbolag. Lokaliserade matningskabeln till soppapumpen som kapades och förlängdes genom en brytare jag gömde i kupen. Gick väldigt smärtfritt.
Mvh Fredde
Mvh Fredde
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 634
- Joined: 2011-04-29 09:13:26
- Bilmodell: porsche 944s
- Contact:
Re: Montering av dåld strömbrytare
Hej,
Har pratat med försäkringsbolaget igen och de kommer nu med annan information. Det med att bryta tändningen. Det hade tydligen räckt med en rattkrycka istället, men det står inte på något ställe.
/Staffan
Har pratat med försäkringsbolaget igen och de kommer nu med annan information. Det med att bryta tändningen. Det hade tydligen räckt med en rattkrycka istället, men det står inte på något ställe.
/Staffan
- AXL944
- S-Poster
- Posts: 139
- Joined: 2004-03-30 12:46:04
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Montering av dåld strömbrytare
Hej,
jag skulle överväga allt som Bilsport och MC säger med guldvåg.
Hade min bil försäkrad där och fick oändliga rader av problem när jag råkade ut för en olycka.
När det väl kommer till kritan och de skall betala ut pengar är vad ni kommit överens om inte värt pappret det är skrivet på.
Min rek. är att byta till ett "riktigt" f-bolag även om det kostar mer. Händer ngt så vet du iaf. att du får hjälp.
Bilsport & Mc har låg premie - men stráffar den dag du behöver dem. Alla på bolaget jag hade kontakt med har ingen koll öht. på bilar och värde på dem.
Trist, när de profilerar sig som entusiastbolag.
mvh
Axl
jag skulle överväga allt som Bilsport och MC säger med guldvåg.
Hade min bil försäkrad där och fick oändliga rader av problem när jag råkade ut för en olycka.
När det väl kommer till kritan och de skall betala ut pengar är vad ni kommit överens om inte värt pappret det är skrivet på.
Min rek. är att byta till ett "riktigt" f-bolag även om det kostar mer. Händer ngt så vet du iaf. att du får hjälp.
Bilsport & Mc har låg premie - men stráffar den dag du behöver dem. Alla på bolaget jag hade kontakt med har ingen koll öht. på bilar och värde på dem.
Trist, när de profilerar sig som entusiastbolag.
mvh
Axl
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91
Axel Olsson
944 Turbo -91
-
- Turbo-Poster
- Posts: 634
- Joined: 2011-04-29 09:13:26
- Bilmodell: porsche 944s
- Contact:
Re: Montering av dåld strömbrytare
Hej AXl,
De vibbar jag får stämmer överens med dina erfarenheter. Först får jag informationen att man måste ha en brytare installerad på bränslepumpen. När jag ringer för att kolla exakt hur den ska vara monterad så får jag informationen att den endast behöver bryta tändningsströmmen. Detta står ingenstans och de vill inte skriva in det i avtalet.
För ca två veckor sedan var jag i kontakt med dem angående brandsläckaren. Händelseförlopp: Jag köper en ABC-släckare på biltema men läser sedan i försäkringsvillkoren att det måste vara en ABE-släckare. När jag lagt lite tid på att leta efter en sådan så ringer jag försäkringsbolaget och kollar att det verkligen måste vara en ABE-släckare. Jodå, så är det. Letar lite till och ger sedan upp (Claes Ohlsson säljer dem endast i England) och beställer en släckare från Bilsport och MC. När jag sedan får hem släckaren så visar det sig vara en ABC-släckare. Den är både dyrare och större och tyngre. Jag ringer och påtalar detta och de ber att få återkomma. Snart så ringer de och erkänner att de gjort fel. När jag ber om det så går de med på att skriva in detta i försäkringsvillkoren (jag har inte fått dem än). När det gäller brytarens placering så har de inte gått med på att skriva detta i försäkringsvillkoren. Jag borde nog incistera på det. När det gäller brytaren så kröp det också fram att det hade gått lika bra med larm eller en rattkrycka, men det står ingenstans att läsa.
/Staffan
De vibbar jag får stämmer överens med dina erfarenheter. Först får jag informationen att man måste ha en brytare installerad på bränslepumpen. När jag ringer för att kolla exakt hur den ska vara monterad så får jag informationen att den endast behöver bryta tändningsströmmen. Detta står ingenstans och de vill inte skriva in det i avtalet.
För ca två veckor sedan var jag i kontakt med dem angående brandsläckaren. Händelseförlopp: Jag köper en ABC-släckare på biltema men läser sedan i försäkringsvillkoren att det måste vara en ABE-släckare. När jag lagt lite tid på att leta efter en sådan så ringer jag försäkringsbolaget och kollar att det verkligen måste vara en ABE-släckare. Jodå, så är det. Letar lite till och ger sedan upp (Claes Ohlsson säljer dem endast i England) och beställer en släckare från Bilsport och MC. När jag sedan får hem släckaren så visar det sig vara en ABC-släckare. Den är både dyrare och större och tyngre. Jag ringer och påtalar detta och de ber att få återkomma. Snart så ringer de och erkänner att de gjort fel. När jag ber om det så går de med på att skriva in detta i försäkringsvillkoren (jag har inte fått dem än). När det gäller brytarens placering så har de inte gått med på att skriva detta i försäkringsvillkoren. Jag borde nog incistera på det. När det gäller brytaren så kröp det också fram att det hade gått lika bra med larm eller en rattkrycka, men det står ingenstans att läsa.
/Staffan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users